Avatar billede fritkolt Nybegynder
20. august 2006 - 11:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Slå SSID-broadcast fra? Men hvordan får jeg så selv kontakt?

Jeg læser flere steder at det at sikkerhedsgrunde er en god idé at slå SSID-broadcast fra. Eller på dansk: "visning af SSID". Men når jeg gør det får jeg jo heller ikke selv kontakt med mit eget SSID, for det vises jo netop ikke som et muligt netværk?! Hvem har svar på dette?
Avatar billede ksoren Nybegynder
20. august 2006 - 11:42 #1
hvis du skifter til avancerede indstillinger, har du mulighed for at tilføje et netværk manuelt (under foretrukne)
Avatar billede petersen_f Nybegynder
20. august 2006 - 12:31 #2
Du skal sætte din trådløse router op således at der er "Mac-Filtrering" på.
Dit trådløse netværkskort har en såkaldt mac adresse.
Denne mac adresse skal du smide ind i din router's konfiguration, så kun dig/din mac adresse har adgang til din router.
Avatar billede ksoren Nybegynder
20. august 2006 - 12:47 #3
Jeg kan huske fra tidligere spørgsmål, at fritkolt allerede kører med WPA2+AES
og så er mac filtrering ganske ligegyldigt
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. august 2006 - 12:48 #4
Det er desuden også en falsk sikkerhed :)
Avatar billede ksoren Nybegynder
20. august 2006 - 12:50 #5
SSID broadcast betyder egentlig heller ikke så meget igen for sikkerheden, når krypteringen allerede er slået til. Hvis den ubudne gæst sidder og overvåger luftrummet, så får han SSID alligevel
Avatar billede ksoren Nybegynder
20. august 2006 - 12:50 #6
netop :)
Avatar billede fritkolt Nybegynder
20. august 2006 - 14:34 #7
30 point til petersen f for svar. Tak til ksoren for komentar. Jeg tror at jeg af det hele kan udlede at min sikkerhed med WPA2+AES egentlig er OK, så lige nu vil jeg lade det være som det er.
Avatar billede tumben Novice
20. august 2006 - 23:37 #8
svaret på spørgsmålet er..at når du slår broadcast fra, så kan man jo selvsagt ikke se SSIDét....men det er jo ligemeget...for du kender det jo selv,,lav så opsætningen til forbindelsen manuelt...på Pcén
Avatar billede fritkolt Nybegynder
21. august 2006 - 19:11 #9
OK, tumben, Tak for at du fortsatte med at kommentere. Nu har jeg fået fat i det! Broadcast er slået fra i routeren og alligevel får jeg kontakt via min opsætning på computeren. Jeg fik tilmed lavet et par ekstra indstillinger derinde i avanceret, så min browser åbnes når jeg har kontakt med nettet,så det er helt fint.