Avatar billede comminus Nybegynder
19. august 2006 - 21:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hostname til IP

Er interesseret i at høre om det kan lade sig gøre, at få et hostname til at vise hen til en anden IP end den oprindelige. Altså hvis jeg skriver en adresse i adressebaren i min browser at jeg så kan få den til at vise hen til en IP jeg selv bestemmer?
Håber i forstod det, for det er ret kompliceret at forklare!
Avatar billede jacla Nybegynder
19. august 2006 - 21:59 #1
Så skal du have en router der du selv kan kofigurere til at forwarde IP-Adressen til den ønskede IP-Adresse.
Avatar billede ksoren Nybegynder
19. august 2006 - 22:11 #2
Windows? den har en hosts fil, som den kigger i før den kontakter dns serveren. i 2k/xp kan du finde den her: \system32\drivers\etc\hosts

syntax:

ip hostnavn
Avatar billede comminus Nybegynder
19. august 2006 - 22:23 #3
Det var ikke tænkt sådan fra IP til IP men mere fra hostname til ip. Lidt ligesom hosts filen, bare omvendt. Syntes jeg har prøvet det med hosts filen, men den bliver alligevel ved med at gå til den første side som jeg ikke vil hen til.
Avatar billede ksoren Nybegynder
19. august 2006 - 22:33 #4
omvendt? hosts filen går netop fra hostname til ip

det skal være det præcise hostnavn du skriver. er der subdomæner skal de også skrives ind, f.eks.

127.0.0.1 eksperten.dk
127.0.0.1 www.eksperten.dk

når du sidder og tester, skal du genstarte browseren for at se ændringen
Avatar billede comminus Nybegynder
19. august 2006 - 22:52 #5
Jep har fået det til at virke, hvis du lige smider et svar ksoren så får du lige pointene! :)
Avatar billede ksoren Nybegynder
20. august 2006 - 00:12 #6
ok