Avatar billede stof Nybegynder
19. august 2006 - 21:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

En usb-ting som kan tænde og slukke for strømmen

Jeg leder efter en usb ting som kan styre strømmen i en stikdåse..

Det jeg skal bruge det til er at jeg kan time en kaffemaskine til at lave kaffe på det og det tidspunkt via computeren.

Er det muligt? Og i så fald hvor kan jeg købe sådan en ting..?
Avatar billede hadaps Nybegynder
19. august 2006 - 22:19 #1
Du kan fx kigge på denne:
http://smartkit.dk/Kits/1164me.html
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. august 2006 - 23:31 #2
Hvad betyder
strømmen
stikdåse
på
så
købe
og
sådan

?????
Avatar billede hadaps Nybegynder
20. august 2006 - 00:37 #3
læs det som html koden for æ,ø,å - så giver det lidt mere mening ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. august 2006 - 09:43 #4
LOL - hvorfor bruge htmlkode i et spørgsmål som intet har med html at gøre?

pyt ;)
Avatar billede stof Nybegynder
20. august 2006 - 23:40 #5
Jeg sad vidst ved en lorte computer da jeg skrev dette.
Her er en oversættelse:
En usb-ting som kan tænde og slukke for strømmen:

Jeg leder efter en usb ting som kan styre strømmen i en stikdåse..

Det jeg skal bruge det til er at jeg kan time en kaffemaskine til at lave kaffe på det og det tidspunkt via computeren.

Er det muligt? Og i så fald hvor kan jeg købe sådan en ting..?

hadaps<-jeg ved ikke hvordan den fungerer den der.. kan du forklare?
Avatar billede hadaps Nybegynder
21. august 2006 - 00:02 #6
fra denne side kan du hente demo program, som viser eks. på, hvordan man kan kommunikere med den
http://smartkit.dk/Kits/1164e.html#

-men som jeg lige husker den, bliver den bare tilsluttet printer porten (parallel-port), og så sidder der en transistor på hver bidirection-line i porten, som så skal sættes til output (alm. envejs printer instilling), og så trigger de relæet igennem transistoren når udgangen sættes høj
Avatar billede stof Nybegynder
01. september 2006 - 16:34 #7
ved du hvor man kan købe sådan en, hadaps?
Avatar billede hadaps Nybegynder
01. september 2006 - 17:00 #8
http://smartkit.dk/
i menuen er der et link ved navn forhandlere ;)
Avatar billede stof Nybegynder
20. november 2006 - 22:03 #9
giver du et svar "hadaps"?
Avatar billede hadaps Nybegynder
21. november 2006 - 17:00 #10
done