Avatar billede onex Nybegynder
19. august 2006 - 20:15 Der er 3 kommentarer

Problem med Deskstar Hdd

hey alle sammen :) håber virkelig i kan hjælpe mig her.

sagen er at jeg lige har købt en Hitachi Deskstar 82,3Gb
og vil installere win xp på den, men så når jeg skal vælge hvilket drev jeg vil installere win xp på, ik nok med at den skriver at den er på 352.254Mb, så skriver den også "imidlertid indeholder denne disk ikke en windows xp-kompatibel partition, har prøvet at partionere[stav] den men det vil den ikke engang.. skidtet er sat til master, har prøvet alt andet [cable select, slave osv]

kan det være en fejl fra producents side?
eller kan det være en fejl på bundkortet?

håber virkelig at i gider hjælpe
19. august 2006 - 20:43 #1
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2006 - 11:05 #2
Som "dr1" skriver gi`disken en gang killdisk og installer så på helt normal vis
Avatar billede bjarke1981 Nybegynder
21. august 2006 - 12:04 #3
Det er ikke en SATA (Serial ATA)-disk, vel? For SATA-diske kræver noget software-installation før man kan noget andet. Det kan også forklarer at systemet siger at der kun er 352.254Mb på.