Avatar billede petersen_f Nybegynder
19. august 2006 - 14:25 Der er 7 kommentarer

Dell - Harddisk & Bios Password Fjernelse

Mangler information vedrørende hvilke ben der skal kortsluttes på den EEPROM Chip som indeholder password's. Hvor forefindes disse informationer ? Model - Dell Inspiron 9400
Avatar billede mcgoat Nybegynder
19. august 2006 - 14:27 #1
"normalt" kan man bare fjerne batteriet på bundkortet 10 minutters tid. ved ikke om det gælder alle bundkort/BIOS dog
Avatar billede petersen_f Nybegynder
19. august 2006 - 22:08 #2
har vist fået fjernet bios password, mangler Harddisk Password.
19. august 2006 - 22:27 #3
... den detalje er noget (=meget) svær. Har hørt/oplevet/læst om flere der har opgivet...

Meeeeen - hvorfor har du ikke den info fra starten af ?
Avatar billede strych9 Praktikant
20. august 2006 - 02:06 #4
harddisk bruger formentlig drivelock, så det kan du glemme. Køb en ny harddisk eller fremskaf password fra den som har sat det på.
Avatar billede vorlonkosh Nybegynder
23. august 2006 - 21:00 #5
Hmm.. Hvis du ringer til dig, faxer din faktura til dem, samt ID, så kan de faktisk lave et Master Password til dig.
Link: http://www1.euro.dell.com/content/topics/topic.aspx/emea/contact/dadk?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs
Avatar billede strych9 Praktikant
23. august 2006 - 21:14 #6
vorlonkosh -> kan du henvise til nogen lov eller noget sted i dells salgsbetingelser hvor det står at firmaet SKAL hjælpe folk som har glemt deres passwords til elektronisk at bryde ind i computeren?

og punkt 2.. til drivelock findes der ikke master passwords.
Avatar billede vorlonkosh Nybegynder
24. august 2006 - 16:47 #7
Hmm.. kan ikke henvise til nogen lov, men hvis en bruger har glemt et password, harddisk eller BIOS, så kan de hjælpe. (hedder service ;-))
Og nej, det er ikke DriveLock lock der bruges....