Avatar billede gloster Nybegynder
19. august 2006 - 13:51 Der er 8 kommentarer

Hjælp hvordan gemmer jeg mit dokumenter

uhhhh!!!!

jeg tror jeg har fået en virus, eller jeg ved ikke om det er noget teknisk, men jeg har ihverfald brug for hjælp hjælp hjælp...
jeg vil meget gerne vide hvordan jeg gemmer alt ned på en cd. jeg kan ikke huske hvordan jeg gør. kan nogen hjælpe mig? Og meget gerne idag, fordi jeg ikke tør lukke computeren ned.

Da problemmet er at når jeg tænder den er det kun ca hver 3-4 gang at den starter normalt op. den andre gange er skærmen bare i sort. der dukkede også (nu her da jeg startet den op)  en hurtig rød stribe der forsvandt igen. under opstarten.
Avatar billede jacla Nybegynder
19. august 2006 - 15:16 #1
Hard du en Patition eller ekstra HDD eller en USB-Key.

Så kan du højreklikke på din DOKUMEBT MAPPE vælg egenskaber vælge fanebladet placering og vælge find placering.

Nu kan du vælge, hvor du vil flytte den hen.

Husk evt at flytte mail og adresse kartoteket og foretrukne.

Se www.arlet.dk  Under TIPS OG TRICKS

vh

Jan
Avatar billede jacla Nybegynder
19. august 2006 - 15:19 #2
NB! Lave belarc udskrift, så har du alle oplysninger om din PC inkl Windows KEY mv.

Det kan hentes her: http://www.belarc.com/free_download.html

Det godt at have når du først har formateret  c",)
Avatar billede jacla Nybegynder
19. august 2006 - 15:24 #3
Prøv først at taste f8ni opstarten og vælge "sidst bedst virkende konfiguration" Inden du formatere.

Du kan evt. lave en hijackthis log fil se http://www.helgec.dk/ under Virus Worm spyware
Avatar billede gloster Nybegynder
19. august 2006 - 15:39 #4
orv! Jacla. det sidste forstår jeg ikke et pluk af. Men jeg er meget glad for hjælpen.
Avatar billede jacla Nybegynder
19. august 2006 - 15:56 #5
Hvis du følger opskriften på at lave en Hijackthis log fil kan du kopier den og sætte den ind i eksperten debat (nok bedst under et nyt spørgsmål, som eks. Er der nogen der vil se på denne Hijackthis Log)

Der er rigtig mange der på den måde kan finde ud af, om der er "snavs" på din PC.

Og de vil hurtigt fortælle dig hvad du kan gøre for at slippe af med det.

Og du behøver ikke være bange for at der vira på din pc mere.

Du kan se et eksempel på dette link http://www.eksperten.dk/spm/453958

Vh

Jan
Avatar billede gloster Nybegynder
20. august 2006 - 14:05 #6
er det sådan noget her. ved ikke om jeg har gjordt det rigtigt.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 14:04:04, on 20-08-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Smart270\KeyMon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
C:\PROGRA~1\COMPUT~1\ETRUST~1\ETRUST~1\VetTray.exe
C:\PROGRA~1\COMPUT~1\ETRUST~1\ETRUST~1\realmon.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Support.com\bin\tgcmd.exe
C:\PROGRA~1\AGKNOR~1\Mouse\Amoumain.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Computer Associates\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\InoRpc.exe
C:\Programmer\OpenOffice.org1.1.4\program\soffice.exe
C:\Programmer\Computer Associates\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\InoRT.exe
C:\Programmer\Computer Associates\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\InoTask.exe
C:\Programmer\CA\SharedComponents\CA_LIC\LogWatNT.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\pctspk.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\VetMsgNT.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Programmer\Microsoft Works\wkswp.exe
C:\Programmer\Microsoft Works\MSWorks.exe
C:\Programmer\Microsoft Works\wkgdcach.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Ejer\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\NH83ZP6Y\hjt[1].exe
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.afgang06.dk/index.htm
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: Easy-WebPrint - {327C2873-E90D-4c37-AA9D-10AC9BABA46C} - C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll
O4 - HKLM\..\Run: [VTTimer] VTTimer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [MMKey] C:\Programmer\Smart270\KeyMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VetTray] C:\PROGRA~1\COMPUT~1\ETRUST~1\ETRUST~1\VetTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Realtime Monitor] C:\PROGRA~1\COMPUT~1\ETRUST~1\ETRUST~1\realmon.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [Easy-PrintToolBox] C:\Programmer\Canon\Easy-PrintToolBox\BJPSMAIN.EXE /logon
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [hcenter] "C:\Programmer\Support.com\bin\tgcmd.exe" /server /startmonitor
O4 - HKLM\..\Run: [WheelMouse] C:\PROGRA~1\AGKNOR~1\Mouse\Amoumain.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Startup: BJ Status Monitor Canon PIXMA iP3000.lnk = C:\Documents and Settings\Ejer\cnmss Canon PIXMA iP3000 (Local).exe
O4 - Startup: OpenOffice.org 1.1.4.lnk = C:\Programmer\OpenOffice.org1.1.4\program\quickstart.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Add To Print List - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_AddToList.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint High Speed Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_HSPrint.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Preview - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_Preview.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_Print.html
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {70BA88C8-DAE8-4CE9-92BB-979C4A75F53B} (GSDACtl Class) - http://launch.gamespyarcade.com/software/launch/alaunch.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (ZoneIntro Class) - http://zone.msn.com/binFramework/v10/ZIntro.cab32846.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {E5D419D6-A846-4514-9FAD-97E826C84822} - http://fdl.msn.com/zone/datafiles/heartbeat.cab
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/danskesikker/DB/DanskeSikker.cab
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: CA License Client (CA_LIC_CLNT) - Computer Associates - C:\Programmer\CA\SharedComponents\CA_LIC\lic98rmt.exe
O23 - Service: CA License Server (CA_LIC_SRVR) - Computer Associates - C:\Programmer\CA\SharedComponents\CA_LIC\lic98rmtd.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: eTrust Antivirus RPC Server (InoRPC) - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\Computer Associates\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\InoRpc.exe
O23 - Service: eTrust Antivirus Realtime Server (InoRT) - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\Computer Associates\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\InoRT.exe
O23 - Service: eTrust Antivirus Job Server (InoTask) - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\Computer Associates\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\InoTask.exe
O23 - Service: Event Log Watch (LogWatch) - Computer Associates - C:\Programmer\CA\SharedComponents\CA_LIC\LogWatNT.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: PCTEL Speaker Phone (Pctspk) - PCtel, Inc. - C:\WINDOWS\system32\pctspk.exe
O23 - Service: Sony SPTI Service (SPTISRV) - Sony Corporation - C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\SONYSH~1\AVLib\Sptisrv.exe
O23 - Service: VET Message Service (VETMSGNT) - Computer Associates International, Inc. - C:\WINDOWS\System32\VetMsgNT.exe
Avatar billede jacla Nybegynder
20. august 2006 - 16:03 #7
YES :)

Men tror du skal oprette et nyt spørgsmål Du kan som overskrift skrive om der er nogen der vil kontrolere din HijackThis log.

Jeg er ikke en ørn til det, det kan tage år at lære at læse log filer.

Så kopier det over i et nyt spørgsmål, der er helt sikkert nogle der vil se på den.

Venlig hilsen

Jan
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. august 2006 - 16:36 #8
Den log er ren, men denne linie tyder på at du godt nok har et problem:
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k

Fix den ved at sætte vinge ud for den i hijackthis, og klikke på "fix checked"