Avatar billede tjmo Nybegynder
14. maj 2001 - 21:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Reset Bios

Hvor resetter jeg min bios på et asus a7m266 bundkort. jeg har prøvet det for men nu kan jeg ikke huske det og det står ikke i min manual jeg har virklig brug for hjælp.
jeg skal resette den pga jeg prøvede at clocke min cpu op til 1,3 ghz
Avatar billede dexxa Nybegynder
14. maj 2001 - 21:35 #1
Pil batterier ud fra bundkortet i nogle sekunder, og sæt det i igen.
Avatar billede dexxa Nybegynder
14. maj 2001 - 21:36 #2
Batteriet er lille og rundt!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
14. maj 2001 - 21:36 #3
det hurtigste er at pille batteriet ud og vente et stykke tid inden du sætter det i igen! når du starter pc\'en op igen skal du gå i bios og loade default settings.
Avatar billede tjmo Nybegynder
14. maj 2001 - 21:37 #4
ja men man kan bare flytte på nogle jumoere mener jeg det ville squ da være meget nemmere
Avatar billede dexxa Nybegynder
14. maj 2001 - 21:37 #5
Billede af lieg præsis dit bundkort
og hvor batteriet sidder!

http://www.hardwareluxx.com/Images/A7M26616.jpg
Avatar billede dexxa Nybegynder
14. maj 2001 - 21:37 #6
Yup :) Finder dem lige
Avatar billede dexxa Nybegynder
14. maj 2001 - 21:42 #7
Hmm... Sådan som det lyder for mig, få andre sider jeg lige har skimmet igennem, er ASUS\'es board jimper-frit, men der skulle findes på pinde, som du skal kortslutte, evt. med en skruetrækker igennem, mens du tænker, så nulstiller den.. det vr alt hvad jeg kunne finde, intet info hvor på boardet det var..

Men at fjerne batt. er heller ingen årsag.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
14. maj 2001 - 21:57 #8
Asus boardet er jumper frit.

Man kan manuelt clocke det, men det kræver at man i BIOS sætter boardet til at være manuelt clocket.

Der findes ingen RESET jumper så vidt jeg husker.
Avatar billede mrrius Nybegynder
14. maj 2001 - 22:06 #9
husk at tage 220 volt strømstikket ud inden

pil bateriet ud og kortslut bateri-holderens + og -
så slipper du for at vente.

der er ingen jumper / dipswitch men eller sville en jumper/dipswitch havde gjordt det samme hvis det fandtes på motherboardet

indsæt batteri og 220 v stik , så kan du komme ind i bios ved at holde > del < nede mens den starter op

Avatar billede gathman Nybegynder
14. maj 2001 - 22:52 #10
Du kan prøve med programmet \"killcmos\", det resetter cmos\'en i bios\'en, du kan sikkert finde det på www.download.com
Avatar billede tjmo Nybegynder
15. maj 2001 - 14:51 #11
jeg tog batteriet ud og jeg give dexxa pointene da han var først