Avatar billede alx1 Nybegynder
18. august 2006 - 17:59 Der er 6 kommentarer

kan pludselig ikke sende mail fra outlook ?

Jeg har brugt samme settings til min mailserver gennem mere end et år men efter at jeg downloaded et par opdateringer for nyligt har jeg ikke kunne sende mails.
Jeg får flgn. fejl meddelse:

  550 relay not permitted

Jeg kan sagtens hente mine mails og når jeg tester får jeg også kontakt til serveren.

Nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede vejmand Juniormester
18. august 2006 - 18:22 #1
Hvem er din internet udbyder?
Det ser ud som om din SMTP server står forkert, hvad står der ud for den?
Avatar billede alx1 Nybegynder
18. august 2006 - 20:33 #2
Kabelnettet og der står smtp.kabelnettet.dk

Det samme som der har stået hele tiden.
Avatar billede vejmand Juniormester
18. august 2006 - 21:08 #3
Hmmm,Kabelnettet?

Hvis man går ind på www.Kabelnettet.dk bliver man viderestillet til http://www.bolignet.broadcom.dk/

Deres SMTP-server hedder åbenbart smtp.bcbnet.dk

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget?
Avatar billede alx1 Nybegynder
21. august 2006 - 00:55 #4
man kan vælge mellem flere smtp servere men ingen af dem virker. Kan det have noget at gøre med de updates microsoft har sendt ud eller måske noget virus.
Jeg har scannet med Norton men den fandt intet.
Avatar billede vejmand Juniormester
21. august 2006 - 01:55 #5
"man kan vælge mellem flere smtp servere men ingen af dem virker."

Er det noget du har fået per brev eller er det noget du finder på nettet?
Måske de har skiftet SMTP-server uden du har opdaget det?

Jeg har ofte oplevet problemet, hver gang har det skyldets forkert SMTP-server. Jeg har aldrig oplevet det skyldets updates eller virus.
Avatar billede alx1 Nybegynder
21. august 2006 - 10:32 #6
Jeg kan vælge hvilken smtp server jeg vil bruge hvis jeg vil oprette nye mail adresser. Der kommer en liste op med de forskellige. Jeg har også oprettet en mail med en af de andre men det ændrer ikke noget.