Avatar billede fatjay Nybegynder
18. august 2006 - 17:13 Der er 8 kommentarer

comments box som pop-up?

jeg har siden www.emjay-graphics.dk og vil vildt gerne have en pop-up, der kommmer med et mindre vindue som en "slags" shout-out box eller comment box, er det noget der er muligt at lave, og hvor kan man lære det på net?
Avatar billede roenving Novice
19. august 2006 - 11:11 #1
Hrm, en side, hvor man ikke kan se nogetsomhelst uden at bruge activeX-objekter, kan jeg slet ikke anbefale ...
Avatar billede fatjay Nybegynder
19. august 2006 - 11:20 #2
den skal jeg vist lige have forklaret..... hvad mener du?
Avatar billede roenving Novice
19. august 2006 - 11:24 #3
Jeg får kun en sort side, fordi jeg aldrig accepterer activeX på sider, jeg ikke kender ...
Avatar billede fatjay Nybegynder
19. august 2006 - 11:34 #4
underligt du er den først ejeg har hørt, der siger det.... anyways den er nu ikk farlig, bare et simpelt flash billede galleri, men kender du noget til det med en commentbox eller en såkaldt shoutout box, hvor man kan lære at lave det?
Avatar billede roenving Novice
19. august 2006 - 11:44 #5
Hvordan skal du bruge det ?-)

F.eks. kan det være at overLIB (http://www.bosrup.com/web/overlib/) er det, du søger efter, men om det kan spille sammen med Flash-objekter aner jeg ikke !-)
Avatar billede mclemens Nybegynder
19. august 2006 - 11:52 #6
Tror du tænker på en kommentar box ligesom en gæstebog - hvor den f.eks. hiver kommentarerne ud serverside fra en database for herefter at vise dem i en rubrik på siden ... Har ikke selv lavet en shoutbox da jeg ikke har haft behovet - måske har en anden et link til en shoutbox der kører via. php og mysql eller asp og mssql ... (har heller aldrig rodet med flash så ved ikke om det er en sådan komponent du tænker på)
Avatar billede mclemens Nybegynder
19. august 2006 - 11:57 #7
Søgte lidt på det, første link var denne
http://www.hopap.com/index.php?id=11132
... men der er sikkert flere ... http://www.google.dk/search?hl=da&q=php+shoutbox&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=cr%3DcountryDK
- og så er det eller ligepå og hårdt med css styling og manipulering af selve basis scriptet så den matcher ind på siden (hvis det matcher med din flash side?) ...
Avatar billede fatjay Nybegynder
19. august 2006 - 11:57 #8
altså jeg er ikk så meget inde i det, men jeg forestiller mig at når siden bliver loadet, kommer der en popup ( ligesom her www.barcodehardcore.com ) som så popper up, med fx. "drop a comment" eller lign.... sådan at den faktisk ikk har noget med siden at gøre, bare at folk rundt om i verden kan smide en hilsen eller lign.... men aner ikk om det er muligt...