Avatar billede zesk Nybegynder
18. august 2006 - 13:28 Der er 1 kommentar

Problemer med refreshrate! OBS: Ikke standard override 3D problem

Jeg har længe brugt programmet powerstrip til at fastlåse refreshrates og det har fungeret fint, længe. Her den anden dag, med input fra kammerat, besluttede jeg mig for at prøve et andet program nemlig refreshlock (og senere refreshforce). De virkede umiddelbart ikke.. Jeg vendte derfor tilbage senere og ville prøve igen. Nu gjorde jeg det, at jeg opdaterede mit graffikkorts drivere i håb af lidt bedre gameplay.. Efter den obligatoriske omgang reboots finder jeg ud af, at jeg ikke kan ændre refreshrate fra 60Hz i Windows! Eller Windows påstår, at min skærm kører 100Hz når jeg har valgt det, men både min skærm og mine øjne siger 60Hz. Jeg har selvfølgelig prøvet PowerStrip igen, men nu kan jeg ikke komme ind i "advanced timing options" og kan derfor heller ikke gå den vej.
Jeg har også prøvet af slette den nye driver, og installere den gamle og prøvet hele skidtet forfra, og på samme måde med et hav af andre drivere som DNA og OMEGA.

Jeg har også fundet ud af, at hvis jeg går ind i kontrolpanel > system > enhedshåndtering står der under detaljer, PCI// selvom det er et AGP kort! Om det også stod der før dette ved jeg ikke!

PC Specs:
Dell Dimension #ETELLERANDET
SoundBlaster Audigy SZ
Ati(AMD?) Radeon x850x Platinum
P4 HT 3200 på Et-eller-andet Intel-motherboard
Skærm: Targa Visionary (som altså har fungeret problemfrit indtil nu)

Jeg håber virkelig at jeg kan få noget input, da jeg spiller kompjuter spil på konkurrenceplan...
På forhånd tak, den fortvivlede zesk.
Avatar billede zesk Nybegynder
18. august 2006 - 13:31 #1
Refreshforce mener at kunne levere et "varigt" fix til det XP Refreshrate problem.. Jeg har selvfølgelig også sat refreshforces indstillinger tilbage til standard.