Avatar billede Slettet bruger
18. august 2006 - 04:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

PHP Webshop Cookie eller hvordan

Hej eksperter.
Har lidt tænk på at prøve at lave en webshop.

Hvad ville du fortrække, hvis du lukker browseren, at der så lægger en Cookie på din maskine, med de varer eller nok nærmere et sessionid, hvor man så har gemt det i databasen, så de varer du har lagt i kurven bliver gemt til næste besøg?

Jeg har tænkt mig at lave det i PHP med Classes, men skulle man lave en attribute, der hedder $items eller lign. hvor man smider vareren i et array, eller hvordan skal man lave det?

Håber I forstår hvad jeg mener, og kommer med nogen gode bud.
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2006 - 09:46 #2
Nogen der har nogen forslag?
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2006 - 13:39 #3
Eller skal man bare gemme det i evt. sessions?
Avatar billede intimo Nybegynder
21. august 2006 - 13:41 #4
Hej Coldgate,

www.intimo.dk har vi valgt at lave en cookie der ligger i lang tid. Ud fra denne kan vi hente brugerens indkøbskurv frem (www.intimo.dk er en internetbutik hvor vi sælger herreundertøj fra D&G, Dolce & Gabbana, etc.).

Indkøbskurven gemmer vi i op til 36 timer fra kundens sidste opdatering af kurvens indhold. Det var hvad vores egne undersøgelser/rundspørger foreslog, da kunden typisk vil forvente at varerne ikke forsvinder indenfor første døgn. Men kommer kunden tilbage flere dage efter, virker det unaturligt at der stadig er en fyldt indkøbskurv.

Dette kan ikke lade sig gøre med en session-cookie, derfor benytter vi en cookie med en noget længere levetid - foreslag: over en måned.

Mht. foreslået udviklingsmodel er her en artikel jeg lavede om hvordan vi gjorde på intimo: http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=6561

Håber svaret er grundigt nok ;-)

Mvh,

Nico
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2006 - 17:11 #5
Super svar. Hvad mener du med over en måned, hvad er det du vil have til at vare over en måned?
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2006 - 17:27 #6
intimo> gemmer i selve varerne i databasen, under et eller session_id, sådan så cookie kun indeholder et session_id ect.
Sådan så varerne bliver hentet fra databasen eller har I alle vare antal og varerne i cookien?
Avatar billede intimo Nybegynder
22. august 2006 - 10:24 #7
Hej Coldgate,

Du skal sætte en unique cookie hos kunden der først udløber efter flere måneder.

Mvh,

Nico
www.intimo.dk
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2006 - 13:19 #8
2 ekstra ting jeg gerne ville spørger dig om intimo.
Hvor har  I host, og er det PHP 5, og har man adgang til .htaccess filer? (lede efter et host, der er med der, samt er rimelig uptodate med deres mysql version)

Har I brugt et program til at lave jeres AJAX i?