Avatar billede bit1 Nybegynder
17. august 2006 - 19:02 Der er 4 kommentarer

Udskiftning af Kondensatorer på Soltek SL-75KAV

Jeg har den kendte fejl med dårlige kondensatorer på mit bundkort.

Jeg mangler dog et diagram, så jeg kan se hvad det er for nogle kondensatorer jeg skal bruge.

Nogen som kan hjælpe ?
Avatar billede is Nybegynder
18. august 2006 - 23:28 #1
Det står på hver enkel kondensator (størrelse pg volt)så vit jeg husker skal skal en 3-4 forskellige størrelser mellem 2 og 4 af hver og så er det stadig en halv gammel MB du har. Køb hellere et nyt, så er du sikker på at det virker. De koster jo kke en jetjager nu om dage

/Ivan
Avatar billede bit1 Nybegynder
19. august 2006 - 16:19 #2
Det er nr 3 computer i familien så jeg vil ikke opgradere den lige nu.
Men det er umuligt at finde et nyt bundkort som passer til en AMD Duron 700 Mhz og pc133 ram, derfor vil jeg prøve at udskifte dem
Avatar billede mekaniker Nybegynder
17. september 2006 - 14:41 #3
Kig evt. på de kondnsatorer der sidder lige omkring strømforsyningsdelen. Du skal både se hvilken spænding (altså Volt) de er på og Capasiteten (altså uF - microfarad)
Der sidder normail 5 - 6 stykker. og det plejer at være dem der er stået af. Værdien på dem er nok mellem 470 og 2200 uF og 6,3 - 16 V.

Det kan godt være svært at få de gamle loddet ud. or husk hvilken vej de vender, da de nye skal sidde samme vej.

Jeg har lige skiftet nogle på et ældre intel server board. og det lykkedes. Jeg købte de nye kondensatorer hos Brinck Elektronik, og gav 60,- for de 6 stk. jeg skulle bruge.

//Mekaniker
Avatar billede is Nybegynder
17. september 2006 - 20:01 #4
Tag også et kik på dem der sidder ved agp-sokklen, alt efter hvilken gf-kort den har kørt med ka' de godt være "trætte" (Hvis de buler op på toppen skal de skiftes)