Avatar billede sunero Nybegynder
17. august 2006 - 14:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Brugerrettigheder i XAL

Hejsa,

Jeg har kopieret en bruger i XAL til en ny bruger. Dette virker fint i Dos-mode. Men når jeg forsøger at logge ind med den nye bruger i windows-mode, får jeg at vide at "Der er ikke (gruppe-)rettigheder til dette modul" hvorefter XAL'en lukker ned. Er der nogen der ved hvad dette skyldes og hvordan det løses?
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
18. august 2006 - 09:11 #1
Er den ny bruger medlem af en gruppe?
Avatar billede sunero Nybegynder
18. august 2006 - 09:17 #2
Ja, den er kopieret fra en anden bruger der godt kan logge ind, hvilket gør det endnu mere mærkeligt. XAL'en er en 3.5'er uden service packs. Kan det være noget på en opstarts trigger eller XAL kørsel?
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
18. august 2006 - 09:40 #3
Det kunne jo være at der var gået noget galt under kopieringen!

Jeg ved ikke lige om XAL har det samme brugerprofil-system som C5.

I C5 kan man opdatere brugerprofilerne, der er placeret i databasen. (Jeg plejer at vælge koder og skrive f.eks. et A i en kode kunden ikke har - taste F3 - herefter bliver brugerprofilerne opdateret)

Ellers har jeg ikke lige en idé.

//TP
Avatar billede sunero Nybegynder
21. august 2006 - 08:47 #4
Jeg har både prøvet at kopiere og oprette brugeren igen, men uden resultat. Der er ikke brugerprofiler i XAL, så det er desværre ikke en løsning.
Avatar billede ishoey Nybegynder
24. august 2006 - 12:06 #5
Der er et rettigheds problem. Hvis du giver brugeren rettigheder til alt og derefter logger på med denne bruger og logger af igen, så skulle det virke.
Der bliver skrevet i en eller anden tabel, jeg kan ikke lige huske hvilken, men det er rettigheden til denne tabel der giver problemet.
husk at fjerne rettighederne til alt igen.

Claus.
Avatar billede sunero Nybegynder
25. oktober 2006 - 22:25 #6
XAL'en var korrupt. Jeg måtte installere en ny og flytte brugere og tilretninger.