Avatar billede camilla20 Nybegynder
17. august 2006 - 12:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bærbar: Denne her? Eller denne her?

Jeg skal have en ny bærbar, men jeg ved ikke hvad der er bedst og hvad man skal vælge. Er kommet frem til valget mellem de her to, men hvilken ville I anbefale? Jeg skal bare bruge den til studiet og smække en masse musik på den.

ACER NOTEBOOKS ASPIRE 3634WLMI 80GB

Intel Celeron M 380 processor 1,6 GHz
15,4" TFT WXGA skærm med CrystalBrite
512 MB DDR1 RAM (2x256)
80 GB harddisk
Dobbeltlags DVD-brænder DVD±RW
10/100 Mbit netkort og 54 Mbit trådløst netkort
Grafikkort med 64 MB delt hukommelse
2000 mAh Li-ion battery pack (4-cell)
Microsoft Windows XP home medfølger
Bredde 36,3 Højde 2,4 - 3,3 Dybde 27,5 cm - Vægt 2,8 kg

til 4.999,- hos Fona

eller

DELL Inspiron 1300
Processor Intel® Pentium® M Processor 735a (1.70 GHz, 2MB L2 cache, 400MHz FSB)
Microsoft® Operativsystem Original Windows® XP Home Edition, SP2 (With Media)
Hukommelse 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
Tastatur Internt tastatur - DK/ Dansk (QWERTY)
Harddisk 80GB (5.400rpm) Hard Drive
Modem dansk - 56.6k V.92 internt modem
Optisk drev 8X DVD+/-RW with Software (No Media)
Trådløst netværk Intel® ProWireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card
Forsendelsesdokumenter System Documentation
Gedis Bundle Reference 1300 Performance N08136
Microsoft® brugerprogram Microsoft® Works 7.0 OBS! Indeholder IKKE word og Excel

til 5.527,5 kr hos Dell.
Avatar billede tribalroots Nybegynder
17. august 2006 - 12:08 #1
Den er ikke svær, hvis valger er mellem disse 2 er det helt klar DELL-maskinen du skal snuppe!
Avatar billede camilla20 Nybegynder
17. august 2006 - 12:13 #2
Hvorfor?
Avatar billede tribalroots Nybegynder
17. august 2006 - 12:14 #3
Den har flere ram og en bedre processor, nu står der godt nok ikke noget om skærmstørrelsen, men medmindre det er en 14" og du har enorm preference for større skærme, så er den også fin der!
Avatar billede bettertimes Nybegynder
17. august 2006 - 12:22 #4
Har du kigget på www.laptopworld.dk?

Fik selv denne side anbefalet for kort tid siden.
Grunden til Dell maskinen er bedre ligger ikke gemt på performance området. Celerom M mangler dvalet tilstanden som gør det muligt at skrue ned for batteri forbruget da alle krævende enheder nedjusteres når kravene til dem er minimale.

Batteriet er også kun med 4 celler på maskine nummer 1, og dette vil give en minimalt levetid på batteriet

Til dit formål er begge maskiner alt nok. Ville dog også selv tage nummer 2.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. august 2006 - 13:36 #5
http://www.eksperten.dk/spm/726707... /citat Har du kigget på www.laptopworld.dk? Fik selv denne side anbefalet for kort tid siden. /citat slut Hvem fik du den anbefalet af? Dig selv? (k...n!)

bettertimes er en helt ny bruger, og så skal han straffes med dårlig karma?
Der er altså andre der ved noget om bærbare, men på eksperten er der åbenbart kun en der kan vide noget...
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. august 2006 - 13:36 #6
http://www.eksperten.dk/spm/726707... /citat Har du kigget på www.laptopworld.dk? Fik selv denne side anbefalet for kort tid siden. /citat slut Hvem fik du den anbefalet af? Dig selv? (k...n!)

(dette er fra bettertimes´s karma!)
Avatar billede tribalroots Nybegynder
23. august 2006 - 14:43 #7
Hele karmasystemet er desværre bundrådent, der bliver tilsyneladende smidt med negativ karma til højre og venstre, og giveren skal ikke stå til ansvar. Har forslået det til experten, håber der er flere som har gjort det samme, nu må se!
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. august 2006 - 17:19 #8
Tjah...
Jeg har gjort dete eneste jeg kan: Sat eksperten til ikke at vise brugernes karma :)

Så mangler det bare et blive fjernet helt :)
Avatar billede tribalroots Nybegynder
23. august 2006 - 18:58 #9
OoooH! havde jeg ikke bemærket man kunne! Er nu også aktiveret hos mig!  ;-)