Avatar billede jaller Nybegynder
16. august 2006 - 18:48 Der er 2 kommentarer

Export til Excel

Hej

Nedenstående simple asp fil giver et blankt billed i excel, med excel åbner dog.

Hvorfor får jeg ikke overført tabellen ?

Hvad mangler jeg mon ??

<%
Response.ContentType = "application/vnd.ms-excel"

TmpS = ""
TmpS = TmpS + "<table>"
TmpS = TmpS + "<tr><td>Fornavn</td><td>Efternavn</td></tr>"
TmpS = TmpS + "<tr><td>Jens</td><td>Jensen</td></tr>"
TmpS = TmpS + "<tr><td>Erik</td><td>Hansen</td></tr>"
TmpS = TmpS + "<tr><td>Hans</td><td>Jensen</td></tr>"
TmpS = TmpS + "</table>"

response.write TmpS
%>
Avatar billede montago Praktikant
23. august 2006 - 17:31 #1
er du sikker på at excel fatter hvad tabeller går ud på ??

har læst at excel pr default er en CSV editor - prøv at udskrive i form af CSV (komma sepereret fil )
Avatar billede jaller Nybegynder
23. august 2006 - 18:18 #2
Hej Montago

Tak for dit forslag, men det var ikke det, som var problemet.

Jeg har nemlig selv fundet den mærkelige forklaring.

Hvis vi kalder ovenstående fil for GUF.asp, så bliver tabellen ikke overført til excel, hvis man kalde filen i browseren med http://..../GUF.asp

Hvis man derimod kalder filen i browseren med http://..../GUF.asp?Banan=Gul, så kommer tabellen fint med over. Der skal altså overføres en parameter, selvom den ikke bruges i koden.

Ret mærkeligt !!