Avatar billede title-mj Nybegynder
16. august 2006 - 12:13 Der er 4 kommentarer

dvd kopi?

Hej.

Hvordan kan man se forskel på en ægte dvd film og en pirat kopi?
Avatar billede nysgerrig2006 Nybegynder
16. august 2006 - 12:39 #1
Piraten har klap for det ene øje ;)
..
Arj, OK. Ved det ikke!
Avatar billede daquar Nybegynder
16. august 2006 - 12:41 #2
Hvis den er købt i udlandet og trykt professionelt er det ikke sikkert at du kan se det.

Men ofte er der trykt hologram-nærker på originalerne.

Hvis den er kopieret med en almindelig brænder kan du se forskel på farven af den side der ligger data på, den er som regel aldrig den lyse sølv som originaler er. Derudover er det tryk der er lavet på DVD'en som regel grynet og misfarvet.

Hvis det handler om kvaliteten er der på de disse kopier ofte blevet slækket på kvaliteten på menu'er og ekstra-materiale, for at holde filmen i en ordentlig kvalitet. Der kan kun ligge halvdelen af den originale data på den brændte dvd. (Med mindre der er tale om Dual-Layer DVD, men de er så dyre at det ikke kan betale sig)
Avatar billede themom Nybegynder
18. august 2006 - 11:46 #4
If you own a DVD and are uncertain if it is authentic after reading all this, have a look at the inner ring of the DVD near the hole in the middle. Normally there is a serial number in this area, just like a CD. If it has been scratched off, melted away or otherwise tampered with then that is another sure sign of a pirate/bootleg DVD. This number is used to identify the DVD pressing plant and has been removed so it cannot be traced.

fra denne side

http://www.digital.anime.org.uk/piratefaq.html#dvdlogo