Avatar billede bjarke1981 Nybegynder
16. august 2006 - 09:38 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med mit Zalman Reserator 1 Plus sæt. No boot.

Hej alle

Jeg har netop installeret et Zalman Reserator 1 Plus i min computer. Systemet ser ud til at køre fint, og den lille orange strømindikator ryster som den skal. Der er heller ikke nogen læk.
Da jeg har to grafikkort, har jeg købt et ekstra kølemodul til dette også.

Problemet er bare at computeren ikke starter op. Når jeg trykker på knappen, starter computeren men når så ikke videre. Den siger intet "opstarts-bip" eller noget, og der kommer ikke noget skærmbillede. Det lyder heller ikke til at der er nogen aktivitet på harddiskene.

Er der noget jeg har overset?

Mit system:
CPU: Athlon 4000+
RAM: 1024
HDD: 75 gb system (raptor), og 250 gb lager.
Grafik: 2x Gforce 6800 GT på SLI.

Jeg håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede venturer Nybegynder
16. august 2006 - 09:46 #1
Hvilket bundkort har du? Det kan være at kortet ikke vil boote masinen hvis den ikke får signal fra en blæser (hvilket du jo af naturlige årsager ikke har længere).
Dette er blot en teori.

Har du ellers chekket at alle stik sidder som de skal. For at montere dit nye kølegrej kan jeg forestille mig du har haft det hele splittet ad.
Avatar billede bjarke1981 Nybegynder
16. august 2006 - 10:29 #2
Jeg har et MSI K8N SLI Platinum.

(Jeg er på arbejde lige nu, men jeg vil gennemtjekke alle kabler og stik igen, når jeg kommer hjem)

Hvad kan man gøre hvis det viser sig at være det med blæser-signal?
Avatar billede venturer Nybegynder
16. august 2006 - 13:45 #3
Sætte en blæser på midlertidigt. Så kan du forhåbenligt inde fra BIOS slå overvågning af blæseren fra.
Avatar billede bjarke1981 Nybegynder
16. august 2006 - 14:19 #4
Ah. Okay. Det vil jeg prøve. :)
Jeg giver dig point når jeg er kommet hjem og har afprøvet det (hvis det altså virker :) ).
Avatar billede venturer Nybegynder
16. august 2006 - 14:39 #5
Er ikke selv sikker på det er løsningen. Men det er da et sted at starte.
Avatar billede bjarke1981 Nybegynder
16. august 2006 - 18:27 #6
Hej Venturer

Jeg har fundet løsningen...

Det var så mig der havde kvajet mig, og havde glemt at sætte 4 pin-strømmen i bundkortet. LOL :D lidt flovt, ik'? he he

Men nu kører det fint. Min cpu-temp er nede på 30 fra 58-60 grader. :D
Avatar billede venturer Nybegynder
17. august 2006 - 09:53 #7
"Oops". Som sagt altid en god ide at gå alle stik igennem når man har haft det skilt af :)
Godt det virker igen.
Avatar billede bjarke1981 Nybegynder
17. august 2006 - 10:04 #8
Nemlig. :D Da det var et forslag (og ikke et svar) og som tak for din hjælp, får du halvdelen af pointene. Tak for det. :D