Avatar billede mrwheel Nybegynder
15. august 2006 - 18:52 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Vuder banner

Hej alle

Kunne i ikke tænke jer at vudere mit banner og evt komme med forslag til ændringer.

Adressen er: www.handicapblog.dk

På forhånd tak
Avatar billede intimo Nybegynder
16. august 2006 - 00:09 #1
Umiddelbart virker det tamt.

1) Øg læsbarheden - lav webadressen med små bogstaver.
2) Måske ændre budskabet til "For alle med et lille eller stort handicap"
3) Centrér begge tekster.
4) Overvej at skabe dynamik ved at bruge Flash til at lave animation.
5) Benyt en drop-shadow i stedet til kassen.
6) Lave en blød blå gradient inde i den blå i stedet for solid blå.

Håber du kan bruge disse foreslag.

Mvh,

Nico
www.intimo.dk
Avatar billede mrwheel Nybegynder
16. august 2006 - 14:38 #2
1) Det er mit logo at frem vise det jeg laver.

2) Er ikke inig i det, jeg mener det skal skrives som man siger det, et lille handicap kan for en person være meget stort. Det er noget med ord valget.

3) Overskrift er centreret hovede teksten er ikke centreret det er for at holde Overskrift adskilt fra det andet.

4) Animationer er støj, når der er støj på en hjemmeside kommer der ikke folk på den. Animationer kan jeg personligt heller ikke lide blikket bliver på det der er animeret, animation er ikke budskabet hos mig.

5) drop-shadow kender jeg ikke du må uddybe dette.

6) som jeg ser det med gradient så kan jeg li det som det er.
Avatar billede intimo Nybegynder
16. august 2006 - 14:50 #3
Ok.

Min vurdering: Et lidt kedeligt banner, men ok.
Avatar billede mobius6 Juniormester
19. august 2006 - 19:50 #4
helt enig i at det er et urimeligt kedeligt banner.

3:
al text står hj¿lpel¸st henkastet:
Overskrift står alt for h¸jt mod topkanten (skal rykkes min. 2mm ned)
Linje 2 skal naturligvis have samme margin som "overskrift" alt andet villle se fjollet ud.

4: animationer er ikke pr definition st¸j, det er muligt at du mener det men det g¸r st¸rstedelen af siden kommende brugere med rimeligt sandsynlighed ikke. Animation på et banner som det omtalte er absolut et plus, hvis det g¸res ordentligt.

5-6:
de blending tools effekter der er brugt er lidt "standard" (glow, bevel, drop shadow mv.) og kunne sagtens g¸res mere sp¿dnende. - den solide del af kassens kant og selve "kanten" er ikke helt pr¿cise og b¸r rettes til.

Man kunne også overveje at lege lidt med skrifttypen, personligt er jeg ikke meget til den "tandpasta" fot der er benyttet, pr¸v evt med fx: den DAX, HelveticaNeue, stone, eller lign. elegant font.
Avatar billede mobius6 Juniormester
19. august 2006 - 19:51 #5
fot = font
Avatar billede mrwheel Nybegynder
20. august 2006 - 08:33 #6
Så må jeg jo skære det ud i PAP, åbenbart ved i ikke at handicappede ikke er meget for animationer, men pyt gider ikke de komentare i kommer med, jeg vælger at forlade dette sted, jeg spørger bare et andet sted hvor man ikke skal bruge point, og hvor der sidder gode mennesker med en god GRAFISK forståelse. Folk der anbefaler at MAN ikke bruger animationer.
Avatar billede mobius6 Juniormester
20. august 2006 - 12:55 #7
handicappede kan ikke lide animationer, det må v¿re årets tåbeligste postulat efterfulgt af; at venstrehåndede kun spiser brokoli på ulige datoer!
magen til vås er det sgu langt imellem!

det er skam folk med god grafiske forståelse der anbefaler dig at afpr¸ve at animere dit banner, at det handeler om noget helt andet, sandsynligvis at du ikke selv er i stand til det og derfor forkaster det.. ja det er jo en helt anden snak.
- og pudsigt at det lige er DET du h¿fter dig ved, og ikke de åbenl¸se grafiske fejl som er påpeget som sk¿ve marginer, standard effekter og tvivlsomet font-valg.

anyway, husk at lukke sp¸rgsmålet inden du forlader os.
Avatar billede schaefer Nybegynder
21. august 2006 - 15:21 #8
Grineren
Avatar billede fastwrite Nybegynder
24. august 2006 - 23:13 #9
kedeligt logo.. simple as that. brugt for meget blur og blend.

hvad med et billede af en mand og en kvinde - ude i højre side?

og - hey - mrwheel - fordi en skriver at du skal bruge animationer er der jo ingen grund til at fare op som du gør og forlade eksperten. du virker en smule pernitten. op med humøret - også selvom du måske selv har et handikap. (det staves vist med k' ik'?)
Avatar billede jojulha Nybegynder
24. august 2006 - 23:26 #10
Hvis du kun spurgte om folks vurdering for at få ros, burde du have tænkt på det. Der er folk der sidder og prøver at hjælpe dig og så sviner du dem til, vorherrebevares! Jeg kender da heldigvis handikappede, med lidt mere humor og selvkritik end dig.
Avatar billede intimo Nybegynder
24. august 2006 - 23:27 #11
Helt enig med jojulha !!
Avatar billede mrwheel Nybegynder
17. januar 2007 - 09:08 #12
SOm en meget vigtig oplysning så staves handucap med C jeg kunne bare ikke lige få et domæne som jeg ville have med et C.

I kunne jo prøve at kigge på www.handicap.dk eller på www.dhf-net.dk så tror jeg at i bliver noget klogere.

Og grafikken er ændret meget i dag, men jeg ved holder brug af den skrift type jeg vælger den dag jeg skriver, har jo mange muligheder med CMS - systemet Joomla! som er perfekt til mine behov.
Avatar billede mrwheel Nybegynder
17. januar 2007 - 09:09 #13
Lukker
Avatar billede mrwheel Nybegynder
17. januar 2007 - 09:10 #14
Tja alle mennesker kan begå fejl og jeg har nogle taste fejl, men nu er det da lukket.