Avatar billede danger1 Nybegynder
15. august 2006 - 14:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ny CPU og Bundkort

Her i går fik jeg nyt bundkort (ASRock 939Dual-SATA2) og ny CPU (AMD 64 X2 4200+ 2.2 GHz)... satte det i og satte den til at formatere.. gik skam også fint nok, kom ind i windows.. og begyndte at installer mine programmer igen.. men... pludselig fryser den.. hmm tænker jeg og genstarter.. den går fint ind igen og kører videre... så ca. 1 time eller 2 efter igen gør den det samme... jeg genstarter igen.. og det virker igen.. jeg går i seng... så her til morgen da jeg starter den er den froset fat igen.. jeg genstarter.. men her går det galt... den bliver bare i standby på skærm, computeren kører, men skærm er bare i standby.. jeg prøver at genstarte igen og igen.. virker ikke... så her senere i dag prøvede jeg at sætte min mus i PS2 porten, mærkelig nok tænder den nu. jeg bliver så nødt ti at genstarte.. men den kommer ikke videre..

Jeg har mærket flere gange på køleelementet til CPU og det virker meget koldt efter som man skulle tro CPU'en bliver varm.

Hvad kan der være galt?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
15. august 2006 - 14:29 #1
en for lille psu måske.?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
15. august 2006 - 14:32 #2
Eller måske en bios update, kan afhjælpe problemet.? Lidt afhæning af hvilken version du har af kortet..?
http://www.asrock.com/support/CPU_Support/show.asp?Model=939Dual-SATA2
http://www.asrock.com/support/download.asp?Model=939Dual-SATA2#bios
Avatar billede venturer Nybegynder
15. august 2006 - 14:36 #3
Hvis du kan komme til det, så check temperaturen på CPU'en (evt. inde fra BIOS). Bare for at være sikker på at køleren sidder ordenligt på. Hvis den virker kold kan det jo være fordi der ikke er god kontakt mellem CPU og køler.
Avatar billede danger1 Nybegynder
15. august 2006 - 14:47 #4
jeg kan slet ikke komme i bios'en, der er sort skærm ligeså snart jeg tænder.

hvad angår PSU er det en 400 Walt jeg har, hvilket jeg vil mene er nok
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
15. august 2006 - 17:17 #5
så du ved heller ikke hvilken version bios du har.??

Har du mon en cpu, der passer, du kan teste med..??

(der er et lille firkantet strømstik fra psuén, er det tilsluttet.?)
Avatar billede danger1 Nybegynder
15. august 2006 - 19:05 #6
hejsa, ja det havde jeg, snakkede med dem jeg har købet bundkortet ved tidligere i dag, de sagde jeg skulle prøve med et andet grafikkort og hvis ikke det virkede skulle jeg sende det til reparation, det har jeg så gjort, så må vi se hvad der kommer ud af det.
Avatar billede venturer Nybegynder
17. august 2006 - 10:08 #7
Held og lykke. Jeg har selv lige oprettet en RMA på mit nye bundkort :(
Avatar billede danger1 Nybegynder
28. august 2006 - 16:49 #8
ved at være længe siden jeg skrev sidst, men har fået lyst mit problem, lavede en RMA på mit bundkort og har fået et nyt af dem, så fejlen var på bundkortet ;)

lukker igen og takker for dem der har brugt tid på at prøve at hjælpe mig :P