Avatar billede sofuz Nybegynder
15. august 2006 - 12:27 Der er 19 kommentarer

SVG filer i word

Hvis jeg kopiere et SVG billede fra en hjemmeside ind i word, viser word bare en masse HTML koder... er der en indstilling jeg kan gå ind og sætte til eller fra sådan at jeg kan se billedet i word?
15. august 2006 - 12:40 #1
... hvad er "SVG billede" i dette tilfælde ...

Gi' eksempel på hjemmeside...
15. august 2006 - 12:41 #2
Velkommen til Eksperten.dk
Generelt -> http://expfaq.dk/?id=3#behandling_af_svar
15. august 2006 - 12:44 #4
... nu ka' du lige kommentere tilbage - så skal jeg nok fortælle fidusen...
Avatar billede sofuz Nybegynder
15. august 2006 - 12:44 #5
http://kortbutik.herning.dk/framesetup.asp

Hvis man tar et billede fra denne side?
Avatar billede myggi Nybegynder
15. august 2006 - 12:49 #6
hjemmesiden hedder altså  http://kortbutik.herning.dk
Avatar billede sofuz Nybegynder
15. august 2006 - 12:51 #7
ja det hedder siden... men det jeg har et problem med er at hvis jeg finder et billede på en side der har formatet SVG kan jeg ikke sætte billedet ind i word.. det bliver bare til en html kode!
15. august 2006 - 12:53 #8
Hvis jeg eks pejer på (land)kortet - HøjreMusseTast - Kopier - skifter over i Word -  HøjreMusseTast - Sæt ind... Så kommer kortet pænt og nudeligt...
Avatar billede sofuz Nybegynder
15. august 2006 - 12:56 #9
det samme gør jeg også.. men når jeg højreklikker på billedet har jeg kun en der hedder kopier SVG. og når jeg så vil sætte den ind i word... kommer der HTML koder..
15. august 2006 - 13:02 #10
... da jeg gik ind på http://kortbutik.herning.dk/ første gang spurte den om noget SVG viewer (som jeg sagde nej til...) ... men det virkede alligevel...

Anden vej:
Peje på (land)kortet - HøjreMusseTast - Gem billed som... (så gem et sted du ka' finde bagefter) - den foreslår *.PNG formatet - ta' bare det format i første omgang...
Skift over til din Word - Indsæt - Billed - Fra fil - og find det billed du lige har gemt... OK...

Hvad så ?
Avatar billede sofuz Nybegynder
15. august 2006 - 13:05 #11
jeg har iastaleret den SVG wiewer.. for den skal jeg instalere.. men det er ikke det der er problemet.. problemet er at jeg vil finde funktionen i word hvor man kan gå ind og tilføje sådan at man kan sætte et SVG billede ind!
Avatar billede vejmand Juniormester
15. august 2006 - 13:07 #12
Prøv lige dette, fundet andetsteds:

Højreklik på musen og vælg Kopier SVG. Åbn Word og vælg Indsæt speciel som Bitmap.
Avatar billede sofuz Nybegynder
15. august 2006 - 13:14 #13
forstår slet ikke hvad du mener... når jeg går ind i word er der noget der hedder indsæt.. men ikke noget der hedder speciel som bitmap..
Avatar billede vejmand Juniormester
15. august 2006 - 13:15 #14
Undskyld, Åbn Word -> Rediger -> Indsæt speciel......
Avatar billede sofuz Nybegynder
15. august 2006 - 13:18 #15
ha ha... det virker sgu... sådan! godt gået.. det er jeg sgu glad for! tak for hjælpen...
Avatar billede vejmand Juniormester
15. august 2006 - 13:21 #16
Velbekomme.
Jeg sender så et svar.
Du lukker spørgsmålet ved at markere mit navn i boksen nederst til venstre, og klikke på "Accepter"
:-)
15. august 2006 - 13:50 #17
(Jeg blev lige arbejdsramt... - havde lidt af samme tanke...)
15. august 2006 - 13:50 #18
Ping...

(Vi ka' jo dele...)
Avatar billede vejmand Juniormester
03. november 2006 - 01:34 #19
Lukketid?