Avatar billede kunzen Nybegynder
15. august 2006 - 07:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Windows Firewall

Jeg har et problem med min Firewall. Jeg har ikke muligheden for at slå Windows Firewall til eller fra. Der står beskeden "Af sikkerhedsårsager administreres nogle indstillinger af gruppepolitikken."

Hvad dælen er det? Og hvad kan jeg gøre for at genvinde kontrollen over min Firewall?
Avatar billede nva Praktikant
15. august 2006 - 07:56 #1
Hvis det er en firma-pc, så var den sikkert sat op med de policies som firmaet synes er fornuftige.
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2006 - 08:30 #2
hvis det er en pc som du har købt af en "VEN" bør du nok gå til politiet, da det lyder som om at det er hælervare.
Det er en spæring som bruges af firmaers Aministratorer til at begrænse brugernes indflydelse på sikkerheden.

Men :  er firewallen slået fra ?
Avatar billede kunzen Nybegynder
15. august 2006 - 09:13 #3
Det er en pc jeg lige har købt gennem topdata så den burde sku ikke være en hælervare :)) Når jeg går ind under indstillingerne for Windows Firewall har jeg som sagt ikke mulighed for at ændre noget, men jeg kan se at den er slået fra.
Avatar billede soco Nybegynder
15. august 2006 - 10:06 #4
Henrik Svendsen, hvor kommer hælervare ind i billedet i Kunzen's spørgsmål?

Det lyder mærkeligt.

Hvilken Service Pack har du installeret på din computer
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2006 - 10:08 #5
og topdata har ikke installeret en anden firewall som de mener er bedre ?

for at slå den til:

start > kør > gpedit.msc

vælg:  computer configuration > Administrative Templates > Network > network connections > windows firewall > standard profile

her er den øverste sat til "disable" for at kunne vælge skal den være sat til "not configured"

held og lykke
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2006 - 10:12 #6
soco

hvis det er en computer som er sjtålet fra et firme med domænekonfigureret politiker, ville det være en typisk ting som firmaets administrator har konfiguret.
Det er ikke noget som almindelige brugere piller ved !
og det burde slet ikke ske når den er købt i et firma !

Jeg har før siddet med pc'r  (uden at beskylde nogen for noget) hvor ejeren påstod at han "lige havde købt den i bilka"  men hvor det tydeligt fremgår at det har været et "kontor i bilka" som computeren kom fra, og ikke en salgshylde.

De computere sender man meget hurtigt væk igen. (jeg gør hvertfald)
men der kan jo ske fejl, og er det tilfældet skal de self.. også have hjælp.