Avatar billede perav Nybegynder
14. august 2006 - 23:25 Der er 54 kommentarer og
2 løsninger

Efter geninstall. stopper Windows

Efter at have geninstall. med restore-cd (formatt. først)stopper pc'en når den når til konfig. af Windows, den går helt i stå og intet kan gøres andet end genstart, herefter stopper den så når den skal til at åbne Windows og bliver stående ved sort skærm.
Er det defekt harddisk eller....?
Avatar billede perav Nybegynder
14. august 2006 - 23:33 #1
Jeg kan godt opstarte i fejlsikret tilstand
Avatar billede jacla Nybegynder
14. august 2006 - 23:51 #2
Det lyder som om dit styresystem ikke er lagt ordenligt ind.

Hviken PC har du ?

Hvis du kan komme ind på den i fejlsikret tilstand er det næppe HDD fejl

Nogle gange skal man formatere HDD flere gange før man kan lægge et nyt styresystem ind.

Du kan prøve at se resette din bios. (men ved ikke om det vil hjælpe)

Har du sat ekstra RAM i kan du prøve at fjerne den ene RAM blok og installere XP igen.

Kan ikke huske om der er adgang til CD/DVD drevet i fejlsikrettilstand, eller kunne man måske køre en sfc /scannow i start => kør (med XP cd'en i PC'en)

vh

Jan
Avatar billede perav Nybegynder
14. august 2006 - 23:59 #3
Jeg mener også selv at fejlen må ligge i install. af WindowsXP, jeg har forsøgt at install. på 2 forskellige måder med samme resultat. Jeg prøvede også at tage batteri ud et minuts tid men det ændrede ikke på noget. Jeg vil prøve med en FDISK
Avatar billede perav Nybegynder
15. august 2006 - 00:01 #4
Pc'en er en Fujitsu Siemens
Avatar billede off-line Nybegynder
15. august 2006 - 00:08 #5
Kan du ikke låne en windows CD? Meningen er, at hvis en WinCD kan installeres,
så er din PC i orden, og fejlen ligger i din restore CD. Og omvendt, kan windows
ikke installeres fra en CD, har du sandsynligvis hardware fejl.
Avatar billede perav Nybegynder
15. august 2006 - 00:15 #6
Ja det lyder meget logisk, jeg har en WindowsXP Pro (uoriginal liggende):-) vil lige prøve med den. Den medflg. restore-cd har aldrig før været brugt, der kunne jo være fejl på den.
Avatar billede perav Nybegynder
15. august 2006 - 01:17 #7
Nixen bixen den stopper præsis samme sted efter install. af WindowsXP Pro.
Det er et underligt fænomen, som jeg ikke har oplevet før (har dog install. mange hundrede WindowsXP igennem tiden).
Har I andre løsninger?
Jeg prøver at pille batteriet ud natten over, har en tanke på om det måske kan være en fejl i BIOS så en grundkonfig. måske kan rette fejlen.
Avatar billede jacla Nybegynder
15. august 2006 - 02:53 #8
Det kan skyldes at din HDD ikke er formateret nok (rest-magnitisme)

Du kan prøve KILLDISK, som kan hentes her: http://www.helgec.dk/

Der er en god guide hos helgec => www.helgec.dk

vh

Jan
15. august 2006 - 05:54 #9
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. august 2006 - 08:11 #10
Holder mig også til teorien om at der skal en gang killdisk til.
Avatar billede jesper_larsen6000 Nybegynder
15. august 2006 - 09:03 #11
Jeps killdisk er udemærket. Det er vigtigt at være klar over at alle partitioner på harddisken slettes ved brug af killdisk.
Det kunne tyde på flere partitioner når perav selv nævner fdisk.
Avatar billede soco Nybegynder
15. august 2006 - 09:17 #12
Det lyder som at der måske er noget galt med dine ram.
Prøv at skifte dine frem ud med nogle nye.
Avatar billede perav Nybegynder
15. august 2006 - 09:44 #13
Jeg forsøger med Killdisk og vender tilbage med resultatet senere.
Avatar billede perav Nybegynder
15. august 2006 - 21:57 #14
Det hjalp desværre ikke med Killdisk ej heller at nulstille BIOS
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2006 - 22:02 #15
Prøv at fjerne / disable alt unødigt isenkram (lyd - lan - etc.) sørg for at ingen USB-enheder er tilsluttet udover mus og tastatur - sæt BIOS til LOAD DEFAULT SETUP
Avatar billede perav Nybegynder
15. august 2006 - 22:02 #16
Jeg har også prøvet med nogle andre Ram u/held
Avatar billede jacla Nybegynder
15. august 2006 - 22:04 #17
Boot op til dosprompt og prøv FDISK /CMBR <DISK>

Se linket her: http://www.computerhope.com/fdiskhlp.htm
Avatar billede jacla Nybegynder
15. august 2006 - 22:05 #18
Og format.com bagefter
Avatar billede off-line Nybegynder
15. august 2006 - 22:06 #19
Det kan også være en klosterfejl på din HD. Det kan betyde, at processen stopper
samme sted, hver gang. Prøv at downloade et program fra producentens hjemmeside
til at under søge din HD. Hvis man er heldig, kan programmet rette mindre fejl.
Avatar billede perav Nybegynder
15. august 2006 - 22:19 #20
Jeg har faktisk en tiltro på at det er harddisk fejl, eftersom Kildisk ikke ændre på fejlen.
Jeg prøvede dog at fjerne CD/DVD drev samt satte BIOS til LOAD DEFAULT SETUP, herefter fik jeg flg. fejl "endelig":
UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME
*** STOP: 0X000000ED (0X81798608, 0X0000006, 0X00000000, 0X00000000)
Avatar billede perav Nybegynder
15. august 2006 - 22:20 #21
Jeg tror at jeg vil prøve at sætte en anden HD i pc'en og se hvad den gør
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2006 - 22:25 #22
Avatar billede jacla Nybegynder
15. august 2006 - 22:36 #23
Prøv og se om stikket er et 40 pins eller et 80 pins UDMA  og om din er Controller UDMA.

"In the BIOS settings for your computer, load the 'Fail-Safe' default settings, and then reactivate the most frequently used options such as USB Support."

Se under det Link helgec smed ind, under "RESOLUTION"
Avatar billede perav Nybegynder
15. august 2006 - 22:39 #24
Der opstod samme fejl med anden HD monteret. Så umiddelbart vil jeg sige at fejlen ikke ligger på HD, men måske BIOS eller bundkort
Avatar billede jacla Nybegynder
15. august 2006 - 22:47 #25
Prøv at læse helgec's link kl 22.25.00
Avatar billede perav Nybegynder
15. august 2006 - 23:13 #26
Jo jeg læste helges link hos MS, men kunne ikke se andet end det kunne være kablet, jeg har prøvet med andet kabel u/held.
Lige nu formaterer jeg en anden HD og install. WindowsXP hvis fejlen opstår igen er det 100% sikkert ikke HD-fejl, så må fejlen ligge på andet hardware eller kabler (evt. BIOS)
Avatar billede perav Nybegynder
15. august 2006 - 23:19 #27
Jeg har et 80-pins kabel liggende, det vil jeg lige prøve med bagefter :-)
Avatar billede perav Nybegynder
15. august 2006 - 23:26 #28
Det hjalp desværre ikke med 80-pins kablet
Avatar billede jacla Nybegynder
15. august 2006 - 23:47 #29
Der står også følgende "In the BIOS settings for your computer, load the 'Fail-Safe' default settings, and then reactivate the most frequently used options such as USB Support."

vh

jan
Avatar billede perav Nybegynder
15. august 2006 - 23:57 #30
Det har jeg også forsøgt Jan
Avatar billede perav Nybegynder
15. august 2006 - 23:57 #31
Jeg er bange for at denne maskine er ved at afgå ved døden :-)
Avatar billede perav Nybegynder
16. august 2006 - 00:07 #32
Det er ikke muligt at få den til at læse fra A-drev mere, hvad filen sker der med denne maskine??? Jeg tror genbrugsstationen kalder
Avatar billede jacla Nybegynder
16. august 2006 - 00:12 #33
Hvad siger din bios om boot rækkefølgende?

Har du flere muligheder under boot til HDD ? eks. HDD-0 HDD-1 mv.
Avatar billede perav Nybegynder
16. august 2006 - 00:32 #34
Boot rækkefølgen er floppy - CD-rom - LS120 (HDD-0, HDD-1, HDD-2) Jeg har prøvet med anden rækkefølge mht HD
Avatar billede perav Nybegynder
16. august 2006 - 00:34 #35
Det er ligesom om at den er blevet dårligere og dårligere dagen igennem efter jeg har rodet med den. Til at starte med kunne jeg godt komme ind i Windows via Fejlsikret tilstand, det kan jeg ikke mere. Der kommer blå skærm uanset hvad jeg prøver også med anden HD.
Avatar billede off-line Nybegynder
16. august 2006 - 00:38 #36
Din HD står vel ikke til "cabel select" eller sidder yderst på kablet.
Avatar billede perav Nybegynder
16. august 2006 - 01:05 #37
Jeg har prøvet at sætte jumperne i forskellige positioner u/held
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2006 - 07:57 #38
Prøv dette, det bør virke - sæt din harddisk til MASTER - se til i BIOS at din harddisk kører i LBA mode - gå ind på http://www.it-knowlegde.dk/ntldr_mangler.html og download den fil der hedder "xp-startfiler.iso" - brænd en cd med filen som beskrevet - sæt BIOS til cd-drev = FIRST BOOT DEVICE - boot op på din nye cd - hvis det virker (det bør det) så tager vi den derfra senere
Avatar billede perav Nybegynder
16. august 2006 - 09:33 #39
Jeg har hentet "xp-startfiler.iso", jeg hentede også filen "unik" og har brændt den over på CD, den sidste kan godt starte pc op i dos. Hvad gør vi så herefter?
Avatar billede jacla Nybegynder
16. august 2006 - 09:44 #40
prøv en fdisk, se om din primærere partition er aktiv
Avatar billede perav Nybegynder
16. august 2006 - 09:46 #41
Det er den
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2006 - 09:48 #42
Kan du starte XP med "xp-startfiler.iso"??
Avatar billede jacla Nybegynder
16. august 2006 - 09:48 #43
prøv format.com
Avatar billede perav Nybegynder
16. august 2006 - 09:49 #44
er i gang
Avatar billede perav Nybegynder
16. august 2006 - 10:30 #45
Format stopper på 5% og vil ikke videre
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2006 - 10:34 #46
Boot op på UNIK og kør KILLDISK derfra - hvis KILLDISK køres til ende uden anmærkninger skal harddisken virke
Avatar billede perav Nybegynder
16. august 2006 - 10:39 #47
Jeg har haft kørt Killdisk (det tog 9 timer uden anmærkninger) så harddisken skulle ikke fejle noget, jeg har jo også prøvet at sætte en anden HD i den fejlede også, så fejlen må ligge på bundkort (BIOS) eller kabler, det er udlukkelsesmetoden
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2006 - 10:43 #48
Ok! afgørelsen er din, men du må forstå at hvis formateringen slutter som du skriver så er der en årsag - hvis KILLDISK brugte 9 timer så har der været problemer med DISKEN/CONTROLLEREN/FLADKABLET - prøv at køre harddisken fra den sekundære controller
Avatar billede perav Nybegynder
16. august 2006 - 10:46 #49
Jeg vil om lidt forsøge at sætte HD over på en anden pc for at se om den kan kører derfra
Avatar billede perav Nybegynder
16. august 2006 - 10:53 #50
Nåe du skriver "CONTROLLEREN" mener du så IDE1/IDE2?
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2006 - 11:31 #51
Ja jeg mener IDE 2 (sekundær controller)
Avatar billede perav Nybegynder
16. august 2006 - 12:28 #52
Den sad faktisk i sekundær controller, nu prøver jeg den i primær controller
Avatar billede perav Nybegynder
16. august 2006 - 12:40 #53
Nej den stopper fortsat ved 5%, nu prøver jeg HD på en anden pc
Avatar billede perav Nybegynder
16. august 2006 - 12:53 #54
Nej den fejler også og stopper på 5% på en anden PC, så der må være en fejl på HD.
Men der må også være andre fejl på selve Pc'en da den også fejler med anden HD som jeg ved virker.
Avatar billede perav Nybegynder
18. august 2006 - 11:50 #55
Jeg har kasseret pc'en, point vil jeg dele imellem jer, så hvis i andre sender et svar.
Mange tak for de mange gode forslag.
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2006 - 12:14 #56
:o)