Avatar billede niclas1488 Nybegynder
14. august 2006 - 13:08 Der er 4 kommentarer

Programmer der ikke kan connecte til internettet?

Hey eksperter

Jeg aner ikke hvad der har gjort det, men jeg har nogle programmer som lige pludselig ikke kan få forbindelse til internettet, blandt andet Windows Media Player. Min internetforbindelse kører fint, hvilket den altid har gjort og der har heller aldrig været problemer med programmerne før.

Er der nogen der kan genkende dette problem og evt. ved hvordan man kan løse det?
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2006 - 13:10 #1
Har du prøvet at køre en repair http://www.it-knowlegde.dk/windows_repair.html
Avatar billede canedo Nybegynder
14. august 2006 - 13:13 #2
bruger du en firewall på computeren?
Avatar billede niclas1488 Nybegynder
15. august 2006 - 15:55 #3
Nope.. Jeg har slået min firewall fra..
Avatar billede niclas1488 Nybegynder
05. september 2006 - 12:52 #4
Har nu fundet ud af hvad der med næsten en garanti kan være problemet.

Efter jeg installerede det nye Internet Explorer på min laptop skete præcis det samme som jeg var ude for på min stationære. Jeg prøvede at gå igennem en systemgendannelse til før jeg installerede mit IE og der var ingen problemer med programmerne.

Nu har jeg så gået ind på Microsofts hjemmeside og fundet det her, som ser ud til noget der kan løse problemet:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=915d874d-d747-4180-a400-5f06b1b5e559&DisplayLang=en

Problemet med det er bare at jeg ikke kan installere det på computeren.

Filen hedder "WM Components 2.1.dmg" - den kommer op og spørger om jeg vil bruge internet til at åbne eller vælge et program fra listen.. Aner bare ikke hvilket program der evt. ville kunne åbne filen så den kan blive installeret.