Avatar billede relove Nybegynder
14. august 2006 - 12:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fysisk installion af grafikkort (Radeon x1300 pro)

Jeg har købt et grafikkort og skal til at sætte det i min computer. Jeg kan godt finde ud af at sætte grafikkortet i. Problemet er at der er 2 stik som skal sættes i henholdsvis strømforsyningen og den anden i harddisken. Jeg kan finde strømforsyningen men ikke hvor strømstikket skal sættes hen...

Skal jeg åbne ind til strømforsyningen eller hvad dælen sker der?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
14. august 2006 - 13:06 #1
øhhhhhh.. til harddisken? vil jeg da ikke håbe..

Normalt hvis et grafikkort skal have ekstra strøm sidder der et stik på grafikkortet, og så går der et strømstik fra strømforsyningen der passer til det stik
Avatar billede azrael Nybegynder
14. august 2006 - 13:11 #2
For det første: åbn for guds skyld ikke strømforsyningen! Der er intet, man skal lave derinde, og det kan blive rimeligt farligt at pille derinde.

De 2 stik du snakker om, er det sådan en såkaldt "strømtyv" med ét stik i den ene ende og 2 i den anden? Jeg regner med det er et 4-bens stik i stil med det man sætter i CDROM-drev og til dels stadig harddisk. Ellers er det den mindre variant, man normalt sætter i diskettedrevet.
Det store "normale" stik ser ud som her: http://www.frontx.com/pro/c207_4fp2.gif
Typen til diskettedrev ser ud som dette: http://www.msprojectstart.org/mini%20connector.jpg

På grafikkortet skulle du kunne se hvor stikket skal sættes i i øverste højre hjørne af grafikkortet, hvis du vender det sådan, at bagpladen med VGA-stik vender til venstre og du kigger på "forsiden" af kortet med køleren.

Alt efter hvilken type stik du skal bruge i grafikkortet, så se om du kan finde et kabel, der kommer ud af strømforsyningen og har samme stik. Hvis du ikke har et ledigt, og det er sådan en "strømtyv" du har, så kan du tage et allerede anvendt stik ud, sætte strømtyvens ene stik på kablet og sætte de andre to stik hhv. der hvor du lige tog det fra og så i grafikkortet.

Håber, at du forstår hvad jeg skriver. Evt. kan du fortælle, hvilket mærke og model af grafikkort du har købt (ikke ATI Radeon X1300 Pro, men f.eks. Sapphire eller MSI eller ASUS etc).
Avatar billede relove Nybegynder
15. september 2006 - 16:34 #3
Laver du ikke et svar Azrael?
Avatar billede azrael Nybegynder
15. september 2006 - 17:07 #4
Nah... det er fint nok. Håber du fik løst dit problem! :)
Avatar billede relove Nybegynder
02. januar 2007 - 14:12 #5
haps