Avatar billede dull Nybegynder
03. maj 1999 - 00:00 Der er 7 kommentarer

Problemer med forskellige sprogudgaver af Access

Er der nogen der har været ude for at et stykke VBA kode i Access, opfører sig forskelligt i en dansk og en engelsk udgave af Access. Jeg mener bl.a. at erindre, at events kan have forskellige navne (da:ved_klik - en:on_click) alt efter sprogversion.

Jeg er meget interessere i at høre erfaringer herom - og især hvordan (om muligt) man omgår sprogforskellene.
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 1999 - 12:45 #1
Der var tidligere problemer med Access 2.0 og Access 95, men i Access 97 er der stort set ingen tilbage.

Der er i hvert tilfælde ikke problemer med events.

Det eneste problem jeg er stødt på er at EN property på en control af typen subform skal skrives forskellig i den danske og engelske version :

I Dansk Access :  Me.underformular.LinkChildFields = ""

I UK/US Access :  Me.underformular.LinkChildFields = Null

Avatar billede hnteknik Novice
03. maj 1999 - 17:13 #2
Der skulle ikke være problemer mere, da
VBA sproget i Access97 er engelsk. problemer har været i konverteringen fra accecss2 til f.eks. 97. Eksempelvis bruger den danske version af access2 henvisningen formular(er), hvorimod 97 nu bruger form(s)
Avatar billede madsvoigt Nybegynder
04. maj 1999 - 23:32 #3
Giv ALDIG et felt i en tabel et registreret navn som : "Beskrivelse" eller "værdi". Access eller JET-database engine kan overhovedet ikke finde ud af om der menes [describtion] og hvad der ellers foregår.

En anden ting. Hvis man laver en rapport hvori der indgår en graf, grafens kilde (et antal talrækker) er indtastet med komma som decimalsepertor og man derefter i windows ændre det, så der er punktum decimalseperator, går Access også heelt amok. Programmet kan stadig summere på felter, og alt andet, pånær grafer...

Mads
Avatar billede dull Nybegynder
07. maj 1999 - 14:02 #4
Tak til jordan, hnteknik og madsvoigt

Problemet blev løst - det viste sig dog at være et symptom på afvigende brugerrettigheder mellem 2 forskellige brugere. Nærmere betegnet kunne brugeren med problemerne ikke importere en kommasepareret fil fra et netværksdrev. Mistanken faldt bare på sprogforvirring, da det var den mest åbenbare forskel på de 2 systemer der opførte sig forskelligt.

Jeg syntes alle kommentarer og tips var gode, så førstkommende svarer får SAMFULDE 30 points :-)
Avatar billede brian_d Nybegynder
11. maj 1999 - 23:11 #5
Jeg vil lige blande mig i debatten...

Format(date,"yyyymmdd") virker ikke på dk

Brian...
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 1999 - 09:32 #6
Format kommandoen i DK skal bruge å i stedet for y

format(date,"dd-mm-åå")
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. februar 2002 - 09:36 #7
LUK SPØRGSMÅLET!!! DET ER ÆLDGAMMELT!!!!!!