Avatar billede mohammed50 Nybegynder
13. august 2006 - 20:52 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

hurtigt spoergsmaal om bundkort

Hej
Kan nogen forklare mig, hvordan man kan vide hvor stor en hastighed et bundkort kan klare med hensyn til cpu hastighed. Altsaa jeg har forstaaet det paa den maade, at hvis jeg har et bundkort til socket 478 eller 775, saa kan den klare den hastighed cpu'en har, saa laenge det bare er en socket 478 eller 775 ? eller er der andre faktorer der afgoer det ?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
13. august 2006 - 20:59 #1
på producentens side, kan du se "cpu support", og de cpuér, passer til bundkortet.
Det kan til være ret individuelt.
Håber det er svar på dit spm´.?

Hvis du ikke kan finde det, så skriv er hvad kortet hedder.O)
Avatar billede mohammed50 Nybegynder
13. august 2006 - 21:07 #2
Jeg har ikke et bestemt bundkort lige nu, men jeg spoerger bare generelt om der er en tommelfinger regel. altsaa kan det vaere saadan, at en socket 478 bundkort kan koere en socket 478 2 GHZ, men ikke en socket 478 3,4 GHZ cpu
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
13. august 2006 - 21:12 #3
nej.. det kommer helt an på bundkortet. Socket er størelsen på cpu stikket..hvis man kan sige det.
Avatar billede mohammed50 Nybegynder
13. august 2006 - 21:17 #4
det vil sige hvis jeg skal ud at koebe et bundkort, skal jeg foerst og fremmest se om det er den rigtige socket til min cpu, og dernaest om det bundkort overhovedet stoetter den hastighed min cpu har ?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
13. august 2006 - 21:18 #5
jeg har feks. lige skiftet mit bundkort. Mit gamle kunne jeg opgradere cpuén til ca. 2,8 ghz, og på mit nyere 3,4 ghz.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
13. august 2006 - 21:19 #6
jeps lige præcis..O)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
13. august 2006 - 21:23 #7
ps: og ikke kun hastigheden.
Det hvilket mærke/model osv.
se her feks.-> http://www.ecs.com.tw/ECSWeb/Support/CPU_Support.aspx?DetailID=38&MenuID=48&LanID=0

hvis du har en celeron D 2,0 gz cpu, så passer den ikke.
Har du 2,0 gz celeron el. p4 willamette, så virker den osv..
Avatar billede mohammed50 Nybegynder
13. august 2006 - 21:26 #8
takker for hjalpen, men kunne du fortaelle hvad det er der goer at et bundkort ikke kan klare en hoejere hastighed ? det er nok mere teknisk, men stadig i et sprog der kan forstaas ?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
13. august 2006 - 21:31 #9
efter det bundkort blev lavet, som jeg henviser til.. er der blevet lavet nyere og bedre cpuér, som det bundkort selvfølig ikke er gearet til.
Avatar billede mohammed50 Nybegynder
13. august 2006 - 21:34 #10
det vil sige man skal gaa ind paa bundkortets hjemmeside, og der se hvilken cpu det bundkort stoetter ??
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
13. august 2006 - 21:37 #11
yeps. lige præcis..O)
Avatar billede mohammed50 Nybegynder
13. august 2006 - 21:38 #12
kan du lige fortaelle en sidste ting :)), hvordan finder jeg ud af hvilken socket mit bundkort skal have ?? det kan jeg vel kun vide ved at kende bundkortet og slaa det op paa deres hjemmeside ?? eller staar det ogsaa paa min cpu ?? da jeg skal til at koebe et nyt bundkort til en emachine model 210
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
13. august 2006 - 21:42 #13
der er sikkert et nummer på din cpu, slå det op i google, også finder du sikkert ud af det. Eller slå dit bundkort op. og se vad socket det er.
Eller skriv det her, så finder vi ud af det..O)

takker for point.!
Avatar billede mohammed50 Nybegynder
13. august 2006 - 21:45 #14
hmmm ok, skal nok til at aabne min pc kan jeg se, men umiddelbart er det en emachine model 210 hvis det hjaelper, ellers vender jeg tilbage naar jeg har faaet det aabnet :))
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
13. august 2006 - 21:53 #15