Avatar billede roxydk Nybegynder
13. august 2006 - 16:05 Der er 3 kommentarer

Defekt motherboard?

Jeg har et problem med en computer, som består i at computeren kun vil starte op nogle gange, når jeg bruger kabinettes tænd/sluk knap. Når computeren er oppe og køre, og der vælges at lukke ned med automatisk genstart, er samme problem at den hænger i selve opstarts fasen, dvs. jeg kan høre det forskellige hardware inde i kabinettet begynder at arbejde, men skærmen giver melding om intet signal og derefter sker ikke mere.

MEN...frakobler jeg selve strømstikket bag på kabinettet, så computeren står helt uden strøm i et par sekunder, sætter strømstikket til igen og starter computeren, starter det hele op som det skal og det hver gang.

Jeg har prøvet med anden strømforsyning, det løste ikke problemet. Jeg har prøvet med andet grafikkort, løste heller ikke problemet. Jeg har opdateret Bios med seneste version, løste heller ikke problemet.

Kan snart ikke komme i tanke om andre muligheder end at det må være motherboardet der skaber problemet? Især fordi når al strøm fjernes helt i et par sekunder og derefter tilsluttes igen, så starter den hver gang.

Er der nogen af jer kloge hoveder der kan hjælpe???
Avatar billede daquar Nybegynder
15. august 2006 - 00:27 #1
Hvis de andre kort i computeren virker uden problemer og skærmen går i sort alligevel ville jeg sætte mine penge på at det er bundkortet. Har selv haft samme problem på forskellige computere.

Hvis ikke du havde sagt skærmen gik i sort ville jeg have gættet på RAM'en i første omgang (Og kørt en ram test, evt fra Ultimate Boot CD)

Jeg vil foreslå dig at få byttet det bundkort i en fart, eller kaste et par hundrede kroner i grams for et nyt, så du kan få en ordentlig computer igen :)
Avatar billede roxydk Nybegynder
15. august 2006 - 10:12 #2
Jeg har i mellemtiden været ude og købe et nyt bundkort til maskinen, kunne ikke komme i tanke om hvad der ellers kunne skabe problemet, når jeg nu havde prøvet at udskifte diverse andre dele i maskinen.
Det nye bundkort synes at have løst problemet.

Daquar du får point bare for at have svaret og forsøgt at hjælpe
Avatar billede roxydk Nybegynder
15. august 2006 - 10:12 #3
Jeg har i mellemtiden været ude og købe et nyt bundkort til maskinen, kunne ikke komme i tanke om hvad der ellers kunne skabe problemet, når jeg nu havde prøvet at udskifte diverse andre dele i maskinen.
Det nye bundkort synes at have løst problemet.

Daquar du får point bare for at have svaret og forsøgt at hjælpe