Avatar billede gregoo Nybegynder
13. august 2006 - 14:03 Der er 8 kommentarer

hauppauge pvr -500-mce "fryser"

Jeg har installeret et tv-tuner kort - et hauppauge pvr -500-mce på en ny maskine. Alle drivere er - (vil jeg mene) fuldt opdaterede. Mit problem er at pc`en - et par minutter efter opstart - "fryser". Og eneste måde at komme væk fra det er at slukke pc`en fuldstændigt.
Jeg har søgt lidt på diverse fora og fundet ud af at det vist er et rimeligt "normalt kendt" problem. Men har altså ikke fundet nogle svar på problemet.
Er der nogle, der har et svar ?
Avatar billede gurly Praktikant
13. august 2006 - 14:20 #1
Hvilken windows har du ????????????
ser ud til kortet er beregnet specielt til windows media center ?
http://www.hauppauge.com/pages/support/support.html
Avatar billede gregoo Nybegynder
13. august 2006 - 14:28 #2
Jamen jeg har skam windows xp mediacenter edition 2005 - dansk. skidtet virkede forresten nogle få timer inden det begyndte på dette "fryseri"
Avatar billede gurly Praktikant
13. august 2006 - 14:56 #3
Har du prøvet at hente de nyeste drivere på deres side ?
hjalv en en gang med et andet kort fra hauppauge, der´ hjalp det at hente nyeste driver
Avatar billede gregoo Nybegynder
13. august 2006 - 15:17 #4
hmm. Tja - jeg mener jeg har hentet de seneste drivere. Men vil da gerne lige nærlæse hauppauges hjemmeside. Jeg vender tilbage..
Avatar billede gregoo Nybegynder
13. august 2006 - 15:57 #5
Så har jeg kigget lidt på hauppauges support side. Og der var ikke den store hjælp...  Jeg har installeret de drivere, der skulle installeres. Har desuden læst om en der havde samme problem som mig. og han deaktiverede den ene af tunerne på hans tv-tunerkort, og så virkede hans maskine. Det vil jeg så forsøge en gang. Men det må er selvfølgelig stadig noget skidt - Så jeg vil sætte stor pris på svar der kan løse mit problem.
Avatar billede gregoo Nybegynder
13. august 2006 - 16:42 #6
Så har jeg prøvet at deaktivere den ene tv-tuner - og det gik søreme heller ikke. giv mig nogle råd, eksperter
Avatar billede gregoo Nybegynder
16. august 2006 - 14:56 #7
Har søgt og søgt.. og ikke fået svar.
Avatar billede gurly Praktikant
16. august 2006 - 16:16 #8
det kan godt være en hardware fejl, jeg har feks. et brænderdrev liggende, der ellers har været til repation flere gange, sætter man det i pc´en, så virker den kun ca 20 minutter intil brænderdrevet bliver lidt varmt, så kommer pc´en med blå skærm, kan godt se det er svært at afprøve dit tv kort i en anden maskine når det kun kan køre under media center, har du prøvet at sætte det i et andet slot på bundkortet ?