Avatar billede ultra Nybegynder
13. august 2006 - 13:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Tynde streger!?

Hej,

Kan man bestemme bredden på en streg i Illustrator CS2? Hvis ja, hvordan?

Takker.
Avatar billede zaditor Nybegynder
13. august 2006 - 13:28 #1
Ja, det ka' du godt:

Hvis du ikke har åbnet det vindue, hvor stroke-værktøjet er, så gå op i Window og tryk stroke.. Så kommer menu'en ude til højre.. Så vælger du dit line-tool, slår en streg og ændre stroke ovre til højre..
Avatar billede ultra Nybegynder
13. august 2006 - 13:31 #2
aha, oki

Men jeg har lavet et BOGSTAV om til CREATE OUTLINES kan man derefter bestemme tykkelsen på stregerne.
Avatar billede zaditor Nybegynder
13. august 2006 - 13:40 #3
jaja.. Så er det outlines'ene du bestemmer tykkelsen på..
Avatar billede ultra Nybegynder
13. august 2006 - 13:54 #4
oki, men hvis jeg fjerne FILL bliver bogstavet omridset og det skulle den helst ikke være… Hvis jeg ikke fjerner FILL så kan jeg ikke bestemme tykkelsen?
Avatar billede zaditor Nybegynder
13. august 2006 - 14:12 #5
Tror ik' helt, jeg forstår, hva' det er, du vil?... For hvis jeg eksempelvis går ind og laver et "H", vælger create outlines og fjerner fil.. Så er det kun anchor points der er til stede.. Hvis jeg så går over og sætter en tykkelse på via stroke, så kommer der jo en outline på.. og den kan man jo så vælge tykkelsen på via weight under stroke
Avatar billede ultra Nybegynder
13. august 2006 - 14:12 #6
...nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede ultra Nybegynder
13. august 2006 - 14:14 #7
ja... men måske har det noget at gøre med den skrifttype jeg bruger som er LUNA BAR
Avatar billede zaditor Nybegynder
13. august 2006 - 14:32 #8
Jaae.. ved ik' lige.. Ka' ik' rigtig hjælpe med mere..
Avatar billede ultra Nybegynder
13. august 2006 - 14:53 #9
oki, takker

vil du ikke "svar" så du kan få nogle points...
Avatar billede zaditor Nybegynder
13. august 2006 - 15:04 #10
:) - håber jeg ku' hjælpe lidt :)
Avatar billede zaditor Nybegynder
21. august 2006 - 15:01 #11
tid til en lukker? :)