Avatar billede fritkolt Nybegynder
13. august 2006 - 09:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan opdaterer jeg driveren til mit netværkskort ?

Hvordan opdaterer jeg driveren til mit netværkskort til trådløs forbindelse. Når jeg beder Windows søge efter opdateringer, får jeg at vide at der ikke eksisterer bedre udgaver. Men jeg har brug for krypteringen WPA2 og den finder jeg ikke på min nuværende driver. Så hvad gør jeg så,step-by-step? Jeg har XP og min driver hedder Intel(R) pro/wireless 2200BG.
Avatar billede tribalroots Nybegynder
13. august 2006 - 10:24 #1
Du kan downloade den nyeste driver fra dette link:
http://downloadfinder.intel.com/scripts-df-external/Detail_Desc.aspx?&DwnldID=11141&ProductID=2259

Sikrer dig at du har service pack 2, hvis dette ikke er tilfældet, gå da til microsofts opdateringsside og få den:
http://www.microsoft.com/

Du bør herefter kunne bruge WPA2
Avatar billede fritkolt Nybegynder
13. august 2006 - 12:56 #2
Tak for svaret! Det fungerer fint med WPA2 nu! Ved du forøvrigt hvad forskellen er på krypteringen TKIP og AES? Det er de valgmuligheder jeg har under WPA2.
Avatar billede kenp Novice
13. august 2006 - 14:58 #3
Du behøver faktisk ikke den pakke fra intel.. men bare denne opdatering hvis dit netkort understøtter wpa2 http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=662bb74d-e7c1-48d6-95ee-1459234f4483

Som du kan læse efter dette link http://support.intel.com/support/notebook/sb/cs-006109.htm
Avatar billede tribalroots Nybegynder
13. august 2006 - 18:04 #4
Ved det ikke, men jeg fandt den her smøre:

    19. Q: What is TKIP?
    TKIP is a quick-fix method to quickly overcome the inherent weaknesses in WEP security, especially the reuse of encryption keys. TKIP is involved in the IEEE 802.11i WLAN security standard, and the specification might be officially released by early 2003.

    20. Q: What is AES?
    AES (Advanced Encryption Standard), a chip-based security, has been developed to ensure the highest degree of security and authenticity for digital information, wherever and however communicated or stored, while making more efficient use of hardware and/or software than previous encryption standards. It is also included in IEEE 802.11i standard. Compare with AES, TKIP is a temporary protocol for replacing WEP security until manufacturers implement AES at the hardware level.
Avatar billede fritkolt Nybegynder
14. august 2006 - 16:41 #5
Tak til tribalroots! Det lyder da som om at AES er den bedste beskyttelse - ikke?
Avatar billede tribalroots Nybegynder
14. august 2006 - 17:49 #6
Sådan læser jeg det også! =)