Avatar billede niceone1 Nybegynder
12. august 2006 - 16:01 Der er 36 kommentarer

Warcraft 3: Frozen throne

Hej.

Hver gang jeg prøver at connecte til Europa serveren skriver den: Unable to connect battlenet.
You may be trying to connect an invalid battlenet server. If you are using a modem you may need to manually connect to the internet.

Problemmet er at jeg er på internettet, og før weekenden hvor en af mine venner og jeg holdte et lan, så virkede det hele fint.
Nogen der overhovedet har en lille idé om hvad det kan være, så skriv jeres foreslag.

mvh.

på forhånd mange TAK
Avatar billede tribalroots Nybegynder
12. august 2006 - 16:22 #1
Har googlet din problem, generelt er problemet relateret til en firewall. Har du fortaget nogle ændringer i din firewall, eller måske sat en op i mellemtiden!?!
Avatar billede spif2001 Nybegynder
12. august 2006 - 16:25 #2
Kan jo også være, at den server bare er nede.

Ellers check denne side hos Blizzard - der er også lidt hjælp:

http://faq.blizzard-europe.com/en/article.php?id=012
Avatar billede mascote Nybegynder
12. august 2006 - 16:34 #3
jeg ville starte med at sige det er godt at skifte modem hver 3-4 måned men dit problem lyder lidt mere som om serveren ikke vil connecte
Avatar billede niceone1 Nybegynder
12. august 2006 - 16:41 #4
det er lidt underligt. Og nej, jeg sidder ikke bag en firewall. Vores naboer har trådløst internet, hvor de ikke har sat kode på. Normalt connecter jeg ikke til deres net, men lige i dag har jeg gjort det, og jeg har lige fundet ud af, at det virker hvis jeg connecter til deres internet men ikke til mit eget. Jeg er helt sikker på jeg ikke sidder bag en firewall. Har slået alt firewall fra, og har åbnet porte overalt hvor jeg har kunnet det.
Avatar billede tribalroots Nybegynder
12. august 2006 - 17:00 #5
Har de en anden udbyder end du har?
Avatar billede niceone1 Nybegynder
12. august 2006 - 17:13 #6
tdc. Har router
Avatar billede niceone1 Nybegynder
12. august 2006 - 17:16 #7
Og det har de også. Samme udbyder
Avatar billede tribalroots Nybegynder
12. august 2006 - 17:26 #8
Ok, så er det heller ikke et routing problem med udbyder!
Har du en anden router du evt. kan prøve at smide på dit net, og teste for at være sikker!?
Avatar billede niceone1 Nybegynder
12. august 2006 - 17:30 #9
Desværre nej.
Avatar billede niceone1 Nybegynder
12. august 2006 - 19:03 #10
Nogen der ved hvad det er?
Avatar billede tribalroots Nybegynder
12. august 2006 - 19:56 #11
Well, det lugter jo lidt af at problemet ligger i din router. Det kan også være en fejl fra din udbyder, hvis de ved en fejltalelse har fået spærret den eller de porte du nu bruger til spillet. Men chancen for dette er lille.
Prøv evt. med at resette din router og sætte portene op helt forfra.
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2006 - 22:50 #12
denne fejl, giver den også hvis du bruger en crack...
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2006 - 22:51 #13
Så enten må du bruge en original cd, med original exe, eller et img.
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2006 - 22:51 #14
sorry, min fejl har først læst 12/08-2006 16:41:08 nu
Avatar billede niceone1 Nybegynder
13. august 2006 - 12:10 #15
Har lige prøvet at restarte den, det virker stadig ikke.
Jeg har orginal cd.
Avatar billede niceone1 Nybegynder
13. august 2006 - 12:11 #16
Har lige prøvet at køre uden om routeren. Altså kun fra modem til bærbar, og der virker det fint. Men når jeg så kører via router, så kan jeg ikke connecte Europa serveren, men de andre 3 kan jeg godt.
Avatar billede tribalroots Nybegynder
13. august 2006 - 18:00 #17
Tjeck om den europæiske server benytter nogle andre porte, og prøv at NAT din router så den matcher de gældende porte!
Avatar billede niceone1 Nybegynder
14. august 2006 - 13:00 #18
Hvad vil det sige og NAT ?
Avatar billede tribalroots Nybegynder
14. august 2006 - 13:55 #19
Det står for "Network Address Translation", og er sådan set bare en fancy måde at sige; du skal indstille dine porte!
Basicly, prøv at nulstille dine portindstillinger, og start forfra, tjek evt. om den europæiske server skulle benytte nogle andre porte og sikre dig at disse er åbne.
Avatar billede niceone1 Nybegynder
14. august 2006 - 14:40 #20
Har prøvet det du siger. Portene går fra 6112-6119. Det virker ikke. Kan routeren være deffekt?
Avatar billede tribalroots Nybegynder
14. august 2006 - 15:30 #21
Det kan godt være routeren, men lad os prøve nogle andre vinkler først!

Jeg googlede lidt og fandt en side om port forwarding til Battlenet. Han skriver flg. til sidst:

"If you are still having problems after you open up the required ports, try opening 116(TCP) and 118(TCP). I don't really know if these ports are required or not.
I have had people tell me that opening up those two ports have helped them connect to battle.net."
Avatar billede tribalroots Nybegynder
14. august 2006 - 15:34 #22
BTW, sikrer dig også lige at du forwarder portene til den interne ip du har fået tildelt.
Avatar billede niceone1 Nybegynder
14. august 2006 - 16:30 #23
Det virker heller ikke. Men måske er det mig som åbner portene det forkerte sted.
Jeg har en D-link 604, og åbner dem inde under "Virtual Server
Virtual Server is used to allow Internet users access to LAN services"
Ude i siden er der noget andet man kan gå ind under, jeg ved ikke om det er det, men der står:

Application
Filter
Firewall
DDNS
DMZ
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2006 - 16:35 #24
du skal gå ind i den ting som hedder "advanced" og så er der alle de virtual server ting du vil lave :)

hvis det altså er det samme som min :) og det er en D-link 624 :) .. så burde vel være samme layout..

husk at åbne den på både TCP og UDP :)
Avatar billede niceone1 Nybegynder
14. august 2006 - 16:40 #25
Ja. Men jeg skal ikke åbne UDP når han siger jeg skal prøve og åbne 116(TCP) og 118 ( TCP )
Avatar billede niceone1 Nybegynder
14. august 2006 - 16:41 #26
Men jeg skal forholde mig til virtual server, og ikke begynde at røre ved noget inde under firewall, og de andre ting.
Avatar billede tribalroots Nybegynder
14. august 2006 - 17:51 #27
Jeg har aldrig rodet med en D-Link før, så jeg er lidt på bar bund, men på min sættes det under Virtual Server.
Avatar billede niceone1 Nybegynder
14. august 2006 - 18:04 #28
Det gør det sikkert også her. Jeg forstår ikke hvorfor det ikke gider virke. Har prøvet alt det du har sagt. Har alle portene åbne.
Avatar billede niceone1 Nybegynder
14. august 2006 - 18:22 #29
Det var lige efter et lan det ikke virkede. Ellers har det altid virket. Jeg har prøvet at slette spillet fuldstændigt, også re-install det, men det virker heller ikke.
Avatar billede tribalroots Nybegynder
14. august 2006 - 18:42 #30
Og du har også krydstjekket at din comp. ikke har fået en anden Intern IP siden LAN?
Sådan at du ikke forwarder til en forkert IP!
Avatar billede niceone1 Nybegynder
14. august 2006 - 19:44 #31
Ja ip'en er stadig den samme.
Avatar billede niceone1 Nybegynder
14. august 2006 - 20:16 #32
Routeren er vel deffekt?
Avatar billede tribalroots Nybegynder
14. august 2006 - 20:27 #33
Måske! Du kan teste den igennem ved at lade nogle andre programmer bruge de pågældende porte og se om det virker!
Avatar billede niceone1 Nybegynder
14. august 2006 - 20:38 #34
Desværre virker det. Har lige prøvet med et andet spil, og det virker. Der burde da være en forklaring.
Avatar billede tribalroots Nybegynder
14. august 2006 - 21:27 #35
Helt enig, jeg kan bare ikke skue en fornuftig en lige umiddelbart!  :-o
Avatar billede niceone1 Nybegynder
14. august 2006 - 21:33 #36
Det er underligt. Igår tog jeg bærbaren med om til kæresten. Så der ville jeg lige prøve. Der virkede det fint, og havde ikke åbnet nogen som helst porte der. Nu har jeg så prøvet at restarte routeren uden at åbne nogen porte, men det virker ikke, og det virker heller ikke når jeg åbner portene 6112-6119.