Avatar billede pinball Nybegynder
12. august 2006 - 03:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bundkort til Core 2 Duo

Hej

Det er et stykke tid siden jeg har fulgt med i hardware udviklingen så jeg skal lige bruge lidt hjælp :)

Er der kommet bundkort til Core 2 Duo hvor man ikke behøver opdatering af bios? altså bundkort lavet udelukkende til conroe..
Avatar billede zeuzdk Nybegynder
12. august 2006 - 12:15 #1
Jeps, blandt andet bundkort bygget omkring intels P965 chipset skulle understøtte conroe direkte.
Asus skulle også være begyndt at sende deres P5W DH Deluxe på markedet som er bygget på Intel 975X chipsettet, med opdateret bios til Core 2 Duo. Dette er rigtigt godt til de større C2D processore som E6600 og op efter. Vil du hellere have E6300 eller E6400 bør du holde dig til P965 chipset.

Håber du kunne bruge svaret.
Avatar billede pinball Nybegynder
12. august 2006 - 12:56 #2
hmm kan det egentlig betale sig at investere i et nyt system nu når intels kentsfield og clovertown skulle komme i slutningen af 2006?
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. august 2006 - 13:23 #3
Kan du sige midt 2007? :)

Tænker man sådan kan det aldrig betale sig at vente :)
Hardware er forældet i det øjeblik man køber det.
Avatar billede pinball Nybegynder
12. august 2006 - 13:34 #4
Avatar billede pinball Nybegynder
12. august 2006 - 13:37 #5
nå men zeuzdk du skal ha tak for svaret.
Avatar billede pinball Nybegynder
12. august 2006 - 13:46 #6
Avatar billede pinball Nybegynder
12. august 2006 - 13:52 #7
men jeg tror at den kentsfield vil dyr da det vil være den nye extreme cpu
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. august 2006 - 13:58 #8
P.s. Clovertown er en server cpu.
Avatar billede zeuzdk Nybegynder
13. august 2006 - 23:53 #9
Selv tak ;o)

Ang. kentsfield vil den helt sikkert koste en del i starten af dens levetid. Men med tiden kommer AMD ud med deres K8L, som forhåbentligt kan presse intel lidt. (Konkurrence er altid godt for os entusiaster). Så vil prisen på Kentsfield komme ned. Samtidige har intel jo valgt at markedsføre deres C2D billigt i forhold til AMD, så måske vælger de også at gøre det med den nye chip. :o)