Avatar billede _basil Nybegynder
11. august 2006 - 17:23 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Deploye console program med en reference til dll

Hej eksperter.

Jeg har lavet et lille consoleprogram som Jeg har et par brugere der skal kunne køre..

I programmet har jeg en reference til MySql.Data.
Jeg har sendt mine brugere exe filen, men det det virker ikke ved dem.. Så troede jeg at det var nok MySql.Data.dll lå i samme mappe som exefilen, og det virker i det ene tilfælde men ikke i det andet..

Hvordan sikrer jeg mig programmet vil køre ved mine brugere, kan jeg på en eller anden måde kompile dll´en ind i exefilen??

På forhånd tak
Avatar billede spif2001 Nybegynder
11. august 2006 - 17:26 #1
Har dine brugere installeret .NET Framework?
Avatar billede _basil Nybegynder
11. august 2006 - 17:28 #2
Ja.. begge har 2.0 + opdateringer installeret.. Burde det være nok at dll´en ligger i samme mappe?
Avatar billede spif2001 Nybegynder
11. august 2006 - 17:32 #3
burde slet ikke være nødvendigt, hvis de har installeret .net framworket.

Hvis det eneste dit program er afhængig af er System.whatever namespacer, burde det ikke være nødvendigt at smide dem med. Exe'en er nok.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. august 2006 - 17:34 #4
MySql.Data.dll kommer ikke med .NET saa den skal distribueres

men hvis den ligger i samme dir som EXE boer det virke
Avatar billede spif2001 Nybegynder
11. august 2006 - 17:36 #5
ah - fik det læst som System.Data - sorry.
Avatar billede _basil Nybegynder
11. august 2006 - 17:36 #6
Er det muligt på en eller anden måde at compile dll´en ind i exefilen?
Eller måske man burde lave en install package, nogen der har erfaringer med dette?
Avatar billede spif2001 Nybegynder
11. august 2006 - 18:31 #7
Du kan ikke "compile" dll'en ind i exe filen.

Hvilken editor bruger du til at lave dit program i?

Hvis du bruger Visual Studio kan du bare lave et nyt projekt af typen Setup Project - det er forholdsvis nemt at lave en simpel én, der laver en install fil indeholdende exe'en og dll'en.  Men den vil ikke gøre meget andet end at kopiere exe'en og dll'en ind det sted du anviser. Så den vil ikke løse dit problem for den bruger, der ikke kan køre selvom han har dll'en.
Avatar billede _basil Nybegynder
11. august 2006 - 18:35 #8
Jeg bruger visual studio, så tror lige jeg vil kigge på Setup Project.. Har forsøgt at bruge den funktion der hedder publish, men jeg synes ikke helt det går så nemt som jeg håbede
Avatar billede arne_v Ekspert
12. august 2006 - 00:30 #9
du kan prøve med

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=22914587-B4AD-4EAE-87CF-B14AE6A939B0&displaylang=en

men grundliggende mener jeg at det er forkert at gøre
Avatar billede spif2001 Nybegynder
12. august 2006 - 07:18 #10
arne_v --> er den sikker? Jeg mener, kan man være sikker på at det virker 100% i alle tilfælde? (selvf. kørende Windows jvf. sidens tekst)

Hvis ja, så forstår jeg da ikke, hvorfor den ikke er en del af f.eks. Visual Studios funktionalitet.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. august 2006 - 15:34 #11
når MS udgiver den så må de mene at den virker fint

fordi det er i strid modsætning til hele ideen med DLL'er
Avatar billede spif2001 Nybegynder
21. august 2006 - 10:49 #12
Kom du videre?