Avatar billede lojt Praktikant
11. august 2006 - 15:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Pludselig genstart af PC

Hej!

Jeg har en ca 2 måneder gammel pc, der på det sidste er begyndt at genstarte af sig selv. Det virker som om der intet mønster er i det - den kan gøre det 5 minutter efter opstart mens jeg surfer på nettet, eller et par timer efter opstart mens jeg spiller.

Min windows er fuldt opdateret, jeg har antivirus osv. Jeg har slået funktionen "automatisk genstart" fra i windows, så jeg tror næsten det er en hardwarefejl.

Findes der nogle programmer der kan analysere hvad præcis der sker inden den genstarter? Eventuelt noget der kørte i baggrunden hele tiden og logger systeminfo. Jeg ved godt den bare skal laves på garantien, men det kunne jo være rart hvis man havde en ide om hvad der var galt.

Point gives til den person der kan pege mig i den rigtige retning så jeg kan finde fejlen!
Avatar billede jeuann Nybegynder
11. august 2006 - 16:14 #1
Jeg skal ikke gøre mig til specialist på området, men jeg har selv oplevet nogenlunde samme problem ved en virusinfektion, (orm)for et par år siden, men du siger jo at du er opdateret, men måske skulle du prøve at køre en onlinescanning. http://www.trendmicro.com/hc_intro/default.asp

Der er nok andre der ved mere om problemet end jeg, men det er da værd at prøve :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
11. august 2006 - 16:40 #2
der er logning af hændelser i windows.. Kontrol panel, administration, her er der en logbog.. desuden kan du gå ind i computeradministration og her se ydelses logger og beskeder, se hvad de siger.. Har du checket computerens temperatur og evt kigget i kabinettet hvor støvet den er inden i?
Avatar billede lojt Praktikant
11. august 2006 - 16:48 #3
Jeg har checket temperatur, men jeg tror ikke dette er problemet da jeg nogle gange godt kan sidde og spille i mange timer i træk uden der sker noget. Computeren er som sagt kun 2 måneder gammel, og jeg har haft kabinettet åbnet, checket alle stik og pustet støv væk. Der er ingen fejl at se i logbogen.
Avatar billede drgonzo Praktikant
11. august 2006 - 17:07 #4
så er det 99% sikkert en hardware fejl.. du må prøve udelukkelses metoden.. 1 ram klods af gangen, et andet gfx kort osv.. men så længe der er garanti på så er det bare ind med den
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
12. august 2006 - 23:27 #5
Nøjagtig det samme skete for mig (desværre), det viste sig at det var mit gfx der ikke ville mere, prøv at sætte et nyt i bare for at se om det skulle hjælpe. Hvis ikke, ved jeg det ikke
Avatar billede lojt Praktikant
24. september 2006 - 00:15 #6
Fik den lavet på garantien, det viste sig at der sad en forkert cpu-køler på, og at det var den der fik computeren til at genstarte.
Avatar billede drgonzo Praktikant
24. september 2006 - 02:11 #7
husk at få lukket spørgsmålet
Avatar billede drgonzo Praktikant
01. februar 2007 - 13:39 #8
Hallooooo????
Avatar billede lojt Praktikant
02. februar 2007 - 20:38 #9
Okay okay...