Avatar billede barry Nybegynder
11. august 2006 - 14:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Larm fra måske harddisk, bundkort eller noget andet?

Hejsa.

Jeg har et "mindre" problem med min ASUS bærbare. Når jeg har startet den op og den har kørt imellem 2 og 10 minutter, lyder det som om der er nogle der propper en gulerod ned i en blænder i 5 sekunder. Jeg må indrømme at jeg ikke aner om det HD'en, bundkortet eller hvad det er. Det er ikke blæserne, da de ikke sidder i det område larmen kommer fra.

Hvad skal jeg gøre? Det må vel være lidt problematisk og ikke sundt?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
11. august 2006 - 14:31 #1
hvis der stadig er garanti på, så få det ordnet hos forhandleren.!!

hvis ikke, så kan prøve at skifte harddisk. Det burde ikke være så svært, ofte er der en plade man kan skrue af..?
Avatar billede barry Nybegynder
11. august 2006 - 14:39 #2
Ingen garanti desværre, da den er for gammel. Men er det godtnok nemt at skifte harddisk på en bærbar? (for en person der ingen forstand har på det)
11. august 2006 - 14:52 #3
Avatar billede barry Nybegynder
11. august 2006 - 14:56 #4
Tak for det dr1. Men er i sikre på at det er harddisken? Kan det ikke være andet?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
11. august 2006 - 15:03 #5
det er af gode grunde lidt svært at sige..
men hvis du si´r det ikke er blæserne, kan det næsten ikke være andet.
Har du prøvet at stikke en støvsuger ind på lufthullerne.??
Avatar billede barry Nybegynder
11. august 2006 - 15:13 #6
Nej, det har jeg godtnok ikke.. ;O) Men jeg kan da godt prøve det, men hvis det var det, som var galt, burde det vel komme efter længere tids brug? Og ikke umiddelbart efter at den er startet op?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
11. august 2006 - 15:15 #7
hvis der sidder noget i blæseren, vil du høre det med det samme, .. der kan jo være mere end 1 blæser i..??
Avatar billede barry Nybegynder
11. august 2006 - 15:22 #8
der er to blæsere, og skal lige støvsuge dem når jeg kommer hjem. Indtil videre tak for hjælpen.
Avatar billede barry Nybegynder
19. juni 2007 - 08:32 #9
Ja, det endte så med at den gik helt i udu, og ikkr virkede længere, så jeg lukker lige spørgsmålet her. Lettere forsinket ganske vist... ;-)