Avatar billede nielsen73 Nybegynder
11. august 2006 - 08:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Linux filserver

Oy!
Jeg lurer lidt på at lave min gamle pc om til en filserver. Den skal ikke stå tændt 24/7/365, men aktiveres - og lukkes - via WOL. Jeg overvejer at smide linux på den, for ikke at skulle opgradere den, men er lidt i tvivl om hvilken version jeg skal bruge. Overvejer Mandrake og Fedora, men er ikke helt klar over om der er nogen reel forskel på de to (eller andre dist.).
Kunne også sætte den op med win2K, eller XP, men så kræver det lidt mere af maskinen, ram-mæssigt osv...

Jeg er heller ikke klar over, hvordan man lukker maskinen ned over WOL. På samme måde som man starter den op? Med en magisk pakke?

Er der noget i linux der gør det nemmere eller sværere at dele filer osv. i forhold til noget winXXX??

Håber der er nogen der har en kommentar eller 2.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. august 2006 - 10:33 #1
Det er ikke tilladt at oprette samme spørgmål flere gange. Har du ikke fået en løsning på dit problem, inden 7 dage, kan du lukke spørgsmålet og oprette samme spørgmål igen.

Hvis du ikke lukker et af dem, kan de tvangslukkes af en coadmin, og du vil miste dine points.

Ekspertens regler: http://www.eksperten.dk/regler.phtml
Avatar billede nielsen73 Nybegynder
11. august 2006 - 10:39 #2
nånå... godt ord igen...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
11. august 2006 - 11:11 #3
:-)

Heller få det at vide nu, end når det/de *er* blevet lukket.. :-)