Avatar billede super_glenn Nybegynder
10. august 2006 - 20:38 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Studie bærbar

Hej eksperter

Min søster står skal til at starte på RUC her til september og skal i den forbindelse købe sig en ny bærbar computer, men efter et par sabbatår har hun ikke så meget opsparing tilbage, derfor skriver jeg her på hendes vejne for at få nogle bud på en computer til hende. Følgende ting er vigtige:

- Fornuftig HD kapacitet
- God batteritid
- DVD brænder
- Bluetooth
- Forholdsvis mobil
- Max 8000;-

På forhånd tak!

ps. Jeg ved godt at man sikkert kunne søge sig til nogle svar, men markedet for bærbare computer flytter sig så hurtigt at jeg gerne ville have et up-to-date svar.
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. august 2006 - 23:10 #1
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=195913 denne her skulle opfylde kravene og asus er et rigtig lækkert mærke.. Den kunne godt bruge lidt flere ram, men det kan man jo altid :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. august 2006 - 23:11 #2
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=216194 ellers er denne god, med 1gb ram, dog uden bluetooth
Avatar billede black-vise Nybegynder
11. august 2006 - 00:37 #3
Du kan tage et kig herinde:

http://www.eksperten.dk/spm/724310
Avatar billede black-vise Nybegynder
11. august 2006 - 00:37 #4
Avatar billede smikkel Nybegynder
11. august 2006 - 13:33 #5
Avatar billede drgonzo Praktikant
11. august 2006 - 16:23 #6
smikkel - Den IBM du linker til, har jo "kun" pentium-m cpu og cd brænder/dvd læser, et ældgammelt gfx kort..
black-vise - Dell er slet ikke at anbefale da det er noget tyndt plastic, middelmådige hardware dele, ringe service og alt alt for dyre opgraderingsdele..

Men det er selvfølgelig bare min personlige mening ;)
Avatar billede smikkel Nybegynder
11. august 2006 - 17:36 #7
drgonzo - Det var bare et forslag til god maskine, for man går da ikke galt i byen med IBM's maskiner... Har selv en IBM Thinkpad T42
Avatar billede drgonzo Praktikant
11. august 2006 - 17:58 #8
ja self, ibm er nogen af de bedste, men den du foreslår ligger så langt nede i specs, at det ville være et dårligt køb, specielt cpu´en ;)
Avatar billede bandit1 Nybegynder
11. august 2006 - 23:57 #9
Ellers kig på acer de er heller ikke så tossede, men de har lidt problemer med lange batteritider desværre. :-)
Avatar billede super_glenn Nybegynder
20. december 2006 - 16:06 #10
hmm