Avatar billede Slettet bruger
10. august 2006 - 19:48 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Windows genstarter efter skift af hardware

Hej, først kort summering af mit hardware:

CPU: Intel Pentium 4, 3200 MHz (16 x 200)
Bundkort: Asus P4GPL-X  (3 PCI, 3 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 2 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN)
RAM: 1024 MB  (DDR SDRAM)
Grafikkort: NVIDIA GeForce 7900 GT  (256 MB)

Efter x minutter fryser skærm billedet, så går skærmen i sort og så genstarter computeren.
Der er ingen røde event logs

Spørg endelig hvis i skal vide mere :)
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2006 - 20:53 #1
Det er jo ikke let at se hvad det er for hardware du har udskiftet - start med at køre en "chkdsk /r /f"
Avatar billede nva Praktikant
11. august 2006 - 08:10 #2
Måske RAM-fejl - test med memtest86 - www.memtest86.com
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2006 - 09:46 #3
Jeg har kørt cpu-stress test og memtest86.. Den stopper altid under cpu test..

Det er bundkort og grafikkort jeg har skiftet ud. Det tidligere bundkort var et Abit IC7 og grafikkort var et Geforce 6800GT (brændte sammen så jeg fik det nye grafikkort)
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2006 - 09:50 #4
Jeg fik lige den her fejl under opstart: (Bios error code)

1 long, 3 short beeps Enhanced  Graphics Adapter (EGA)
Avatar billede nva Praktikant
11. august 2006 - 11:15 #5
Her kan du se noget om beepcodes http://www.5starsupport.com/info/beep_codes.htm
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2006 - 12:38 #6
Hvis du har udskiftet bundkortet skal du vel køre en reparation af Windows http://www.it-knowlegde.dk/windows_repair.html
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2006 - 17:50 #7
Efter jeg skiftede bundkort har jeg formateret og installeret windows på ny.

Kan i evt fortælle mig forskellen på en Intel Pentium D, Intel Pentium4 Prescott og Intel Pentium4 Cedar Mill?
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2006 - 19:07 #8
Ok ! sådan forstod jeg ikke spørgsmålet - så er jeg ret sikker på at du har et ram problem - jeg ved godt at du har kørt test på dine ram, men min erfaring siger mig at den test ikke har den store sandhedsværdi - hvis du har mere end en ramblok i dyret så prøv at køre med 1 blok ad gangen
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2006 - 20:03 #9
Der var lidt mangel på info, jeg ved det godt..

Hvordan kan det være rammene?
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2006 - 22:18 #10
"Hvordan kan det være rammene?" Og hvad mener du så med det ??
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2006 - 22:28 #11
Det undrer mig bare at efter at man skifter hardware at det så ikke virker, så skulle man jo evt tro at ting ikke understøttede hinanden eller hvad ved jeg..
Avatar billede bandit1 Nybegynder
11. august 2006 - 23:19 #12
Du kan ikke stille hvor mange gange agp kortet skal køre med i bios det kunne også være en løsning, eller kig i bios om den evnt er sat op til at køre med win som styresystem, det kan også volde problemer, hvis den er det så slå det fra i bios.
Eller en bios opdatering hvis der er en nyere bios, ellers skriv til ABits support, de plejer at en god suport.
Avatar billede bandit1 Nybegynder
11. august 2006 - 23:20 #13
Ups ikke Abit men Asus selvfølig :-)
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2006 - 10:45 #14
Jeg har intet agp kort..

Jeg kan ikke vælge styresystem nogle steder i bios..
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2006 - 11:29 #15
Jeg tror stadig du bør tænke på ram, at ram er nye er ingen garanti for at de også er fejlfri
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2006 - 14:55 #16
De er ikke nye.. Jeg er i øjeblikket igang med at teste dem hver for sig.. Men lidt tidskrævende da jeg jo sådan set skal lave noget på computeren i mens..
Avatar billede bandit1 Nybegynder
12. august 2006 - 23:16 #17
Det kan også være en for varm harddisk, hvis du fx har 2 harddiske siddende for tæt ved hinanden, så kan de nærmest koge, og den fejl er tænker man ikke lige over,
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2006 - 15:20 #18
Jeg har tjekket temperaturer med SpeedFan og de er alle grønne (inkl. harddiske)
Avatar billede correon Nybegynder
14. august 2006 - 10:53 #19
hvilken strømforsyning har du ?
Jeg kunne godt fristes til at tro, at din psu ikke er kraftig nok.
Du skriver nemlig ikke ingen data om din psu.
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2006 - 14:08 #20
Det er en 400W's..

Jeg har lagt mærke til at den oftest går ned når der er brug for gpu kraft
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2006 - 22:53 #21
Problemet er løst på følgende måde:

Ny computer købt hvor det nye grafikkort så er sat over i (virker perfekt)
Den gamle computer har så fået det gamle bundkort i (Abit IC7) og har fået et Geforce MX 4 grafikkort i (virker perfekt)

Tak for kommentarene til hvad der kunne testes osv!