Avatar billede rybber Nybegynder
14. maj 2001 - 12:48 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Netværk gennem ADSL

Jeg leder efter et program hvor man kan dele en mappe på sin computer over nettet med én anden (og ikke alle andre) som fx har ADSL.

Hvilket program kan man bruge her ?
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
14. maj 2001 - 12:54 #1
Du kan bruge et ftp program!! Oprette en bruger, og kun give ham adgang til en bestem mappe!
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
14. maj 2001 - 13:16 #2
Ja FTP eller også få Windows 2000
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
14. maj 2001 - 13:42 #3
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2001 - 14:32 #4
Jeg bruger sambarserver til formålet Er nem og hurtigt at konfigurere, og samtidig kan du evt. køre hjemmeside fra din egen pc. Som klient er Webdrive eller ftpnetdrive nogle gode løsninger. Alle 3 programmer kan hentes fra min ftp server i mappen 123 Share Freware Special sådan nu vi lige taler om at dele mapper. ;o). ftp://mulle.adsl.dk/
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2001 - 14:34 #5
Sambar kan også bruges som proxyserver,hvis du har flere computere som skal dele din ADSL forbindelse, men så skal du ud og købe den.
Avatar billede rybber Nybegynder
16. maj 2001 - 08:19 #6
Kan det ikke lade sig gøre at se den anden bruger\'s mappe ligesom en mappe på computeren/netværket, og så bare bruge stifinder, i stedet for at skulle køre andre programmer ?
Avatar billede bjarteo Nybegynder
16. maj 2001 - 08:23 #7
Du kan tilføje netværks sted i stifinderen på den anden computer. Du skal blot angive en IP til hvor mappen ligger (det nemmeste er at du bruger en ftp server til at dele med, men det er også muligt via Virtual Private Network (VPN), men det er svært at indstallere).
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
16. maj 2001 - 11:31 #8
VPN kan være svært at få til at fungere... især hvis man har en router!
Men vil klart anbefale et ftp-program, det er det nemmeste!
Avatar billede rybber Nybegynder
16. maj 2001 - 15:48 #9
Skal man så ikke have FTP-programmet til at stå og køre i baggrunden hele tiden ?
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
16. maj 2001 - 16:24 #10
rybber :

Jo det skal du.

Med Windows 2000 kan du dele din mapper til bestemte brugere. Dvs at der SKAL brugernavn og password til får at logge ind.

Så det er de 2 muligheder du har
Avatar billede rybber Nybegynder
17. maj 2001 - 08:54 #11
Tak for svarene azzer, du får point...
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
17. maj 2001 - 15:42 #12
Tak i lige måde :)