Avatar billede yvstre Nybegynder
10. august 2006 - 15:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hvilken slags Processortype skal jeg købe?

er der nogen der kan forklare forskellen på
pentium 4
pentium D
core duo
celeron D

jeg er ved at købe ny Computer og har tænkt mig at investere i noget af det bedste, ingen grund til at købe noget for gammelt vel?

på for hånd tak
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
10. august 2006 - 15:48 #1
Altså D (dual går jeg stærkt ud fra) betyder at der er 2 kerner samlet i en processor. Så det er helt sikkert bedre end en standart enkelt kerne processor. Jeg skal til at købe en rigtig rigtig kraftig computer. Og i den sidder en Pentium4 3400 MHz DualCore - Det er noget der styrer :)
Avatar billede zypher212 Nybegynder
10. august 2006 - 19:22 #2
P4: Den gamle netburst arkitektur der er på vej ud af markedet. Undgå den hvis du skal have en kraftigere computer.

P4D: Dobbeltkerne processor, men med den gamle netburst arkitektur. Højt strømforbrug, ikke optimal ydelse.

Core 2 Duo (Hedder processoren til desktop computere): Den nye conroe arkitektur. Dobbeltkerne processor. Intel lover 40 mere ydelse ift. P4, samt 40 % mindre effektforbrug. 64 bit understøttelse.

Celeron D: Tja dobbelt kernet celeron. :)
Avatar billede yvstre Nybegynder
10. august 2006 - 21:15 #3
dvs når der står pentium D så er det dualcore ikke?
Avatar billede zypher212 Nybegynder
10. august 2006 - 21:34 #4
Jo det er korrekt. Men desværre den gamle arkitektur, der ikke er supereffektiv. :)
Avatar billede yvstre Nybegynder
18. august 2006 - 17:34 #5
smid du ikke lige et pag så du kan få dine point :-)
Avatar billede zypher212 Nybegynder
18. august 2006 - 18:31 #6
Hvad bestemte du dig for? :)

Hvis du er på vej til at købe core 2, vil jeg anbefale E6600'eren. Mest "bang for the bucks" :)
Avatar billede yvstre Nybegynder
19. august 2006 - 11:08 #7
jeg køber squ nok den
Avatar billede yvstre Nybegynder
19. august 2006 - 11:09 #8
den pentium D... :-) tak for hjælpen