Avatar billede oprah Nybegynder
10. august 2006 - 14:28 Der er 2 kommentarer

Multimedie uddannelse ved Århus Uni

Hejsa
Jeg har tænkt mig at søge ind på Multimedie uddannelse ved Århus universitet. Men jeg er meget i tvivl. Vil jeg kunne få job bagefter? ville jeg være bedre stillet hvis jeg vælger It og organisation i stedet for Multimedie?
på forhånd tak
Oprah
Avatar billede ghost21 Nybegynder
11. august 2006 - 21:04 #1
Hej, kender en som skal præcis det samme, og ja, der er faktisk mange muligheder, og især i udlandet, han skal til usa, og de elsker multimedie designer fra europa, så ja du skal ikke være bekymret der, men ellers så snak med din studievejleder, og ellers så kig på:

www.ug.dk

det her er fra ug.dk

Fremtidsmuligheder

Som multimediedesigner er man ofte knyttet til et konkret projekt, og ansættelsen varer lige så længe, som projektet varer. Mange virksomheder i branchen fastansætter dog designere.

Der er stor efterspørgsel efter folk, som har viden om og erfaring med ledelse af multimedieproduktion. Er man i besiddelse af begge dele, har man ikke svært ved at få job.

En række nye funktioner varetages af multimediedesignere inden for alle de kreative visuelle områder i produktionen af computerspil. Det er fx Game Artist, Gamelevel designer, Visual Designer og Production Designer, der kan være uddannede på Danmarks Designskole (DD).

Multimediedesignere, især med uddannelse i multimedier på kandidatniveau, vil kunne finde beskæftigelse på disse områder i en voksende dansk industri for computerspil.
Avatar billede oprah Nybegynder
12. august 2006 - 00:10 #2
Det er jeg glad for at høre. Mange takker for hjælpen. Men hvilke programmeringssprog skal man så have kendskab til, hvis man vil arbejde som multimedie designer/ webredaktør? Smid et svar, så får du point.