Avatar billede kirkbye Nybegynder
10. august 2006 - 12:13 Der er 8 kommentarer

Udvikling af hjemmeside

Jeg er ved at stable noget freelance gfrafikervirksomhed på benene, så derfor skal jeg bruge en hjemmeside til at vise mit arbejde frem. Det skal ikke være det helt store, da jeg gerne vil have den rimelig simpel.

Den nuværende kan ses på www.wearetheyou.dk, men der er et par kritikpunkter, der skal laves om på (kritikpunkter fra digitalthread.com):
It's almost too simple, but not in a functional way...
Also, I generally like descriptive text, but when you are dealing with illustrations that already have great titles, then the sub text is for the most part becomes redundant and even a bit pedantic.

Dette skal der så laves om på. Jeg havde forestillet mig noget i stil med http://www.evanhecox.com/
Den er clean og stilet, men forslag er selvfølgelig velkomne. Flash eller HTML = ligemeget!

Jeg skal også sige, at jeg ikke ligger inde med de store ressourcer til at betale med, så der skal findes en fornuftig løsning. Tilgengæld kan jeg garantere, at mange ude i verdenen kommer til at se den, så det ville være en god reference.

Er du interesseret eller har spørgsmål, så smid en mail, så ser vi på det. Yderligere guidelines fås herefter.

Vh Nicolai
Avatar billede kreativmedie Nybegynder
10. august 2006 - 12:32 #1
Blot til din info ser din menu således ud hos mig i Opera: www.kreativmedie.dk/wearetheyou.gif

Må jeg i øvrigt tillade mig at høre hvorfor du som grafiker vil have en anden til at designe dit website?

Et par hurtige kommentarer omkring funktion:
- Irriterende med splash screen/introside.
- Din hovedmenu bør du lade være tilgængelig på alle sider så det ikke er nødvendigt at klikke "Back" hver gang man har set et af dine værker. Med dit minimalistiske design burde du have rigeligt med plads til at lade menuen gå igen på alle sider - også uden det ødelægger det overordnede look. Alternativt lave "Previous"- og "Next"-knapper under hvert værk, så der hurtigt kan browses igennem værkerne.
Avatar billede kirkbye Nybegynder
10. august 2006 - 12:42 #2
Så må jeg konstatere, at den ikke kan ses i Opera. Skidt nok.

Jeg er ikke den store haj indenfor kodning og flash, men mere illustratørprogrammerne. Derfor ville jeg gerne have en med lidt mere styr på det til at lave det.
Avatar billede kreativmedie Nybegynder
10. august 2006 - 12:48 #3
Jeg foreslår at du anvender en font som du kan være sikker på alle operativsystemer har installeret (Verdana, Arial, Georgia m.fl.). Så vidt jeg kan se anvender du p.t. en ikke-standard pixelfont.

Du kan også lave hele balladen i Flash og embedde fonten i din SWF-fil - så kan du anvende lige den font du har lyst til og være sikker på at alle ser den samme font.

Opera-problemet som nævnt ovenfor er i øvrigt også gældende i Firefox som jo har en del flere brugere end Opera.
Avatar billede e_w Nybegynder
10. august 2006 - 12:53 #4
det kan jeg godt lave for dig..

kontakt mig gerne via mail eller msn:

mail: william@engbjerg.net
msn: williamengbjerg@hotmail.com

referencer kan ses på www.engbjerg.net

Håber at hører fra dig

Mvh. e_w
Avatar billede kirkbye Nybegynder
10. august 2006 - 14:58 #5
e_w: har sendt dig en mail.
Avatar billede e_w Nybegynder
10. august 2006 - 15:36 #6
Hej igen

har ikke rigtig modtaget noget endnu, så vidt jeg kan se..

Mvh. e_w
Avatar billede kirkbye Nybegynder
10. august 2006 - 15:59 #7
Her prøvet at sende igen.
Avatar billede e_w Nybegynder
10. august 2006 - 19:59 #8
Hej
den er modtaget..