Avatar billede highque Nybegynder
14. maj 2001 - 12:20 Der er 2 kommentarer og
6 løsninger

Fejl i spor 0

Jeg har fået fejlmeldingen \"Fejl i spor 0\". Jeg har ingen adgang til min aktive partition, hvilket medfører at jeg ikke kan boote op med disken... jeg har dog stadig adgang til de andre partitioner hvis jeg smider den i en anden computer.
Jeg har prøvet formatering og scandisk mm. men det er ikke muligt at køre nogen kommandoer på disken... Kan jeg redde disken?
Avatar billede handmade Nybegynder
14. maj 2001 - 12:22 #1
Prøv at se om fdisk kan fange den
Avatar billede arlu Nybegynder
14. maj 2001 - 12:46 #2
Brug din bootdisk.

kør A:sys c:

genstart unden bootdisk.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
14. maj 2001 - 12:52 #3
Eller så prøv fdisk /mbr !
De giver partitionen en ny boot record, dvs så du kan boote på den!
Avatar billede makse Nybegynder
14. maj 2001 - 12:52 #4
Lav en backup af alt hvad du kan komme i kontakt med.
Prøv evt. en Fdisk /mbr som det er foreslået. Hvis dette eller ovenstående ikke hjælper, kan du prøve at slette alle parations, og oprette nye. Husk at formatere dem.
Hvis det stadigvæk ikke virker, tyder det på en harddiskfejl. Og du bør få den byttet, hvis der stadigvæk er garanti på den.
Avatar billede maller Nybegynder
14. maj 2001 - 13:00 #5
Jeg har lige haft samme fejl....Jeg sendte min hd til Western Digital og de sendte en ny tilbage mig et par dage efter. Men så det er nævnt i det forrige svar kræver det at der er garanti på den stadigvæk.
Avatar billede mrrius Nybegynder
15. maj 2001 - 01:15 #6
fejl i spor 0 - det er en alvorlig fejl.
næsten alle hardiske har 3 års ombytning

hvis hardisken er c: - efter fdisk skal du bruge
format c: /u /c ellers vil format ikke rette på fe fejl den evt finder.

hvis fdisk + fdisk/mbr + format c:/u /c ikke virker og der ikke er garati (ring og hør forretning)
så er der kun lowlevel format af hdisken
derefter fdisk + format c: /u /c tilbage og hvis det heller ikke hjælper så er der metal kontaineren på kontainerpladsen tibage

men det er en alvorlig fejl. skynd dig at find en anden hdisk snarest muligt.

Avatar billede highque Nybegynder
15. maj 2001 - 14:46 #7
Er det muligt at få adgang til dataene på en eller anden måde... jeg kan ikke køre Fdisk på drevet... BTW hvordan køres lowlevel format af harddisken?
Avatar billede mrrius Nybegynder
23. juni 2001 - 01:11 #8
mange nyere harddiske kan blive ødelagte af lowlevel format, vær forsigtig med det . jeg vil foreslå et du hos fabrikantens hjemmeside finder et lowlevel program og booter på en diskette med lowlevelprg.
og lowlevel formaterer.
fdisk
format c: /u /c
install styresystem