14. maj 2001 - 11:52Der er
8 kommentarer og 1 løsning
Fik jeg egentlig et svar fra ham?
Ofte har jeg sendt e-mails ud til en masse mennesker og afventer herefter svar. Det uhensigtsmæssige er bare at man ikke altid checker om man har fået svar fra alle dem man har sendt til. Det samme gælder når man lige får en god ide, sender en mail og herefter glemmer det...og ikke får svar.
Mit spørgsmål går vel egentlig på om man ikke kan lave en agent (ved ikke om dette er den rigtige løsning) der registerer alle sendte mails, og efter en uge sender ens egen mail tilbage hvis ikke der er modtaget svar. Man kan evt. selv vælge om mailen skal være af denne type.
Når du opretter mailen trykker du på knappen leveringsindstllinger, og vælger \"bekræft levering\" dette gør at du får besked når mailen er afleveret, endviderekan du gå i avanceret og angive \"svar senest\" dato. Du får også besked når mailen bliver åbnet, og du vil bagefter kunne gå i den sendte besked under værktøj \"leveringsstatus\" og tjekke om alle har modtaget/læst mailen...det fungerer perfekt til workflow administration. hygge
Jow, det vil kun virke hvis den anden bruger Notes. Men i stedet for \"bekræft levering\" kan man vælge en som hedder noget i retning af \"Trace entire path\". Så kan man se hvornår og om den kommer frem til modtagerns email server. For selv om han ikke svare tilbage, kan det jo godt være han har modtaget den... :)
Man kunne jo bruge viewet Discussion Threads i maildatabasen til at checke dette - men det kræver naturligvis at modtageren bruger Reply knappen til at svare på en mail - og at vedkommende ikke ændrer på subject. Derved kan der traces om man egentlig fik et svar.
Jeg tror egentlig jeg beder om det umulige. Løsningen skal vel indeholde en registrering af modtageren, og herefter checke afsenderen på modtagne mails. Hvis en modtager af mine mails inden for en uge ikke har sendt noget tilbage, skal jeg blive notificeret herom, og få sendt min afsendte mail tilbage.
hmm, så er der den udvej at du ændrer din mailform ved at tilføje en checkbox for om du vil have agenten til at checke om der er svar på denne mail.
Agenten skal så køre igennem alle sendte mails med dette check sat, og kigge efter alle mails modtaget indenfor en uge efter afsendelsesdatoen. Såfremt en mail ikke findes fra personen du sendte til, kan du lade agenten sende en mail til dig selv (eller lave en rapport). Hvis den finder en mail, skal du afkrydse et andet felt på din mailform, der registrerer at der er svaret. De mails der har modtaget svar, skal naturligvis ikke med i den collection af dokumenter(mails) som agenten kører på.
Det er lidt tungere, men kan da sagtens lade sig gøre. Agenten skal så køre en gang dagligt.
>tcl Det lyder som den løsning jeg søger. Finten med at man skal afkrydse hvis den finder en mail lyder ikke så smart, da det jo helst skal køre så automatisk som muligt. Dette kunne vel ordnes automatisk ved at smide mails der er svaret på ud af den bunke agenten kører på. Man kunne vel også oprette en base med aliaser, således at modtageren af min mail godt kunne bruge en anden email-adresse.
Jeg vil gerne give dig nogle point, men det er ikke muligt...
> stangen Selvfølgelig skal man ikke manuelt sætte checkboxen, det gør agenten naturligvis - som du også foreslår
kan du ikke give point fordi mit svar var mærket som en kommentar ?
Det er nu heller ikke så vigtigt - held og lykke med agenten, du kan jo altid stille spørgsmål hvis du går i stå. TCL
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.