Avatar billede nicce Nybegynder
14. maj 2001 - 11:52 Der er 26 kommentarer

HJÆÆÆLP :(

jeg vil give 250 point til en der kan hjælpe mig me at genskabe et dokument som er blevet \"ødelagt\" vi skal bruge der hurtigt til eksamen:((

det der er sket:
vi har lavet det i Word som er med i officepakken, disketten med dokumentet blev sat i en anden computer som har works 4.5, den konverterede filen på disketten, uden at spørge og nu er det noget ulæseligt lort!, jeg har prøvet alt muligt men kan ikke få det tilbage til det oprindelige format...
det er blevet nogle mærkelige tegn..

hjælp venligst hurtigt muligt...
Avatar billede trs Nybegynder
14. maj 2001 - 11:56 #1
hvis du ikke har gemt teksten efter du hev den ind i word, burde du kunne få den frem i word
Avatar billede trs Nybegynder
14. maj 2001 - 11:56 #2
første word=works
Avatar billede speedy Nybegynder
14. maj 2001 - 11:58 #3
du kan da uploade den til et eller andet sted så vi kan prøve at hjælpe...

/SpEeDy
Avatar billede jay Nybegynder
14. maj 2001 - 11:58 #4
Har du ikke mulighed for at åbne den i works og konvertere den tilbage igen?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
14. maj 2001 - 12:02 #5
send evt. filen til kir@mail.tele.dk
så skal jeg prøve at se hvad jeg kan gøre!
Avatar billede nicce Nybegynder
14. maj 2001 - 12:02 #6
jeg kan godt åbne den i works, men det er de samme underlige tegn, det skyldes vel at works 4.5 ikke kender formatet word 6.0 eller hvad det hedder.

her er den uploaded..(jeg uploadede en zip version, ved ikke om det er bedre. da doc, åbnes i browseren?)

http://62.242.116.174:53/projekt3/skole.doc
http://62.242.116.174:53/projekt3/skole.zip
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
14. maj 2001 - 12:10 #7
her er hvad jeg kunne redde af filen:
http://www.ghostcom.dk/text.txt
Avatar billede nicce Nybegynder
14. maj 2001 - 12:13 #8
Kim:
det kan jeg også godt få frem, men der skal være 23 sider:(( det er til vores eksamen, ikke så smart igen!!
det er meget underligt..jeg håber der er andet der kan gøres?
Avatar billede keysersoze Guru
14. maj 2001 - 12:15 #9
nicce >> har du det oprindelige dokument som er skrevet i word 6.0 ?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
14. maj 2001 - 12:19 #10
23 sider?? damn! ja, så mangler der en del :(
noget tyder på at filen er blevet smadret godt og grundigt!

prøv at se i temp mappen på den pc hvor dokumentet blev skrevet om der ligger noget af filen der! kig evt. efter om word ikke har lavet autosave af dokumentet! du kan se placeringen af autosave under options - filelocations
Avatar billede Techwork Praktikant
14. maj 2001 - 12:19 #11
Den står vist ikke til at rede. Ligger der ikke en kopi af filen på den PC, som i har skrevet dokumentet (Word) på.
Avatar billede nicce Nybegynder
14. maj 2001 - 12:21 #12
x-tra: nope hvis det bare var så let:-(
Avatar billede nicce Nybegynder
14. maj 2001 - 12:28 #13
Kim, den var sat til at gemme hver 10mins, men den har ikke gjort det:( jeg søgte på hele drevet *.doc, og der komme ikke nogen frem..
det er godtnok træls, jeg kan bare ikke forstå at works laver så meget lort i filen, at den ikke kan redes
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
14. maj 2001 - 12:32 #14
det er ikke sikkert at filen bliver gemt som .doc! kig på tidspunktet i stedet for! søg på alle filer der har et tidspunkt/dato der matcher det tidspunkt hvor i sad og arbejdede med dokumentet!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
14. maj 2001 - 12:34 #15
eller prøv at søge efter teksten \"risikobørn\" i alle filer på c-drevet! (hvis du har et program der kan søge efter tekst inde i filer)
Avatar billede nicce Nybegynder
14. maj 2001 - 12:55 #16
sådan et program har jeg ikke, men word er sat til at navgive de auto gemte filer *.doc inde under menuen..

Avatar billede nicce Nybegynder
14. maj 2001 - 12:58 #17
har du et navn på et sådan søge program?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
14. maj 2001 - 13:04 #18
hent sharewareprogrammet windows commander på http://www.wincmd.dk/download.htm
når du har installeret det, tryk ALT+F7, så kommer søgeboksen op og du skal angive drev og sætte hak ud for \"find tekst\" og så angive ordet risokobørn og trykke start søgning.
Avatar billede nicce Nybegynder
14. maj 2001 - 13:19 #19
jeg søgte i hele C: drevet, men der var desværre ikke noget:(
jeg må vel indse at vores projekt er gået tabt.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
14. maj 2001 - 13:29 #20
damn...det gør mig ondt :(
jeg må indrømme jeg er løbet tør for løsningsforslag :-/
Avatar billede nicce Nybegynder
14. maj 2001 - 16:12 #21
ok men menge tak for dit forsøg:)
jeg vil fortsætte med at håbe, men det kommer det nok ikke noget opgave ud af.

nicce
Avatar billede keysersoze Guru
14. maj 2001 - 18:17 #22
pga størrelsen på det dokument vi kan hente ser det desværre ikke ud som om at der er så meget at gøre... hvis ikke du kan finde en backup-kopi eller noget, ja - så må jeg desværre nok sige at du har et problem :o/

hvad man så kan lære af dette er, at man ALTID har mere end én kopi af noget så vigtigt...

et lille forsøg er måske at gå ind i din stifinder og på \"denne computer\" søge efter en tekststreng (evt bare et enkelt ord)...
Avatar billede dudsen Nybegynder
14. maj 2001 - 19:34 #23
prøv om der ikke findes en fil af samme dato med efternavmed .swp  eller med ~(tilde) foran Denne fil er mugligvis sjult så du skal nok også sætte windows til at visse sjolte filer.
Det er ikke silkkert at windows uden videre vil lade dig åbne den.
Hvis det er tilfælder kan du prove at gå ud i dos.
Det er en meget vildt gæt men det kan mugligvis virke men lad værre med forvnte for meget
Avatar billede keysersoze Guru
30. maj 2001 - 19:14 #24
blev problemet løst?

eller skal spg. bare lukkes?
Avatar billede flemmingwl Nybegynder
13. september 2001 - 11:12 #25
send filen til ibs13@hotmail.com og jeg kan konveterer den tilbage til word grunden til at filen er blevet mindre er at works laver mindre filer end word hvis du ikke har slettet noget kan det godt resikrer at jeg kan genskabe den ellers kan du på div. hakker sidder finde programmer der kan genskabe filen på din harddisk men jeg her et problem med at fotstå´hvorfor den com. filen er lavet på ikke har filen mere
Avatar billede speedy Nybegynder
13. september 2001 - 20:13 #26
flemmingwl>>Prøv lige at kigge på datoen ;) Du skal nok ikke regne med at der sker mere i dette spm.

/SpEeDy