09. august 2006 - 15:20 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

bluetooth file-transfer til samsung SGH-D500

Hej alle eksperter

Jeg kan med min level-one bluetooth-dongle (MDU-0005usb) bruge Nokia PC Suite til at overføre billeder, programmer, musik osv. til min Nokia 6230i.

Men den store knægt har en samsung SGH-D500, og den kan jeg ikke få nokia PC Suiten til at arbejde sammen med.

Det skal siges at jeg har smidt softwaren til usb-donglen væk !! og en reinstallation af computeren har selvfølgelig fjernet det. Men jeg kan godt bruge bluetoothen, men jeg mangler en filbrowser til andre telefoner, end lige min egen nokia...

Jeg kan få lov at overføre 1 billede af gangen fra samsungen (overfør - godkend - modtage og så gemme !!!), men det vil jo tage en hel uge at overføre alle knægtens billeder til min computer !!

Hvad kan jeg gøre ??

Kan man evt bruge noget ftp-program, eller er jeg for langt ude ;-)

Håber der er hjælp at hente...

MVH
Jesper
09. august 2006 - 15:23 #1
-en dejlig mulighed ville selvfølgelig være at Samsung har lavet et Samsung pc suite, men det syntes jeg ikke lige var til at finde på deres side :-)  ??!

Jesper
Avatar billede mickey777 Nybegynder
09. august 2006 - 17:36 #2
Avatar billede mickey777 Nybegynder
09. august 2006 - 17:39 #3
Avatar billede Henry Novice
30. august 2006 - 00:04 #4
Dette program bruger jeg, det er uafhæning af hvilken model, fabrikant, mv din mobil er, og man kan næsten alt med dette program

http://fma.sourceforge.net/index2.htm
Avatar billede dennisbj Nybegynder
30. august 2006 - 13:02 #5
txl du har en meget nem måde og svare alle folks problemer på, ved og henvende dem til FMA, har lagt mærke til at det ikke altid kan ordnes med FMA der hvor du skriver din sædvalige respons,,, især i deete her topic, da FMA IKKE understøtter samsung
Avatar billede Henry Novice
30. august 2006 - 14:07 #6
sjovt, for jeg har ingen problemer med min
Avatar billede Henry Novice
30. august 2006 - 14:22 #7
01. september 2006 - 07:19 #8
ja, nu har jeg snart rodet alle knapperne af Samsung-telefonen... Det kneb gevaldigt med at få det til at virke, men på nettet fandt jeg et lignende svar, og det var at sætte baud-hastigheden til 38400 + finde den rigtige comport(det skal siges at usb-donglen har lavet 16 virtuelle com-porte!!!!!)
Og NU virker det... mangler bare at få lov til at uploade til telefonen, men det var faktisk DL-funktionen vi manglede, så det er ok..

mickey777: Du får pointene. Pc-studioet virker
txl: har ikke prøvet sourceforge-halløjet. De 3 gange jeg har prøvet har siden været nede, men derfor kan programmet jo sagtens være ok ;-)

Men mange tak for hjælpen...

Jesper
Avatar billede mickey777 Nybegynder
01. september 2006 - 13:17 #9
Takker!