Avatar billede klon Nybegynder
09. august 2006 - 13:56 Der er 1 kommentar

Mpeg4 på hjemmeside, program så ALLE ka streame MPEG 4

Vi har 2 d-link wireles cams monteret så de kan streame på hjemmesiden...MEN de kører MPEG 4, og det kan alle jo ikke se...forslag til hvordan vi laver et link på siden så der kan hentes streaming software så alle kan se det der sker
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
09. august 2006 - 17:38 #1
'Alle' brugere kan du aldrig nå, men de fleste har Flash installeret, så det kunne være en løsning. Den er dog meget dyr - den seneste pris jeg har set for en streaming Flash-server er ca. 20.000,- kr. / md. med maks. 5 simultante brugere.

Derudover er der de 'to store': 'QuickTime' (QT) og 'Windows Media' (WM), hvor wm har den største markedandel. En WM server koster nok noget der ligner ca. 3.000,- kr. / kvartal med 100Mb plads på harddisken. QT kender jeg ikke prisen på. Ud over QT og WM findes også 'Real', men den ser ud til at være en uddøende race grundet deres tidligere 'lidt' anderledes syn på, hvad der bør installeres på brugeres computere for at afvikle streams ...

For alle gælder, at når brugeren beder om streamet, så installeres evt. manglende codecs automatisk. Det gælder til dels også for opgraderinger af den pågældende medieafspiller.

Hvis du ikke vil have streams brugerne kan hoppe / søge i, så kan du uploade dine QT / WM filer til en almindelig server og bare linke til den på almidelig HTML-vis. Den løsning er 'gratis' - d.v.s. den koster kun serverplads og evt. dataoverførsel.