Avatar billede leneogjesper Nybegynder
08. august 2006 - 21:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forsvundet DVD-drev

Er jeg den eneste der er et stort ? her?

Min DVD brænder er pludselig forsvundet. I system er den tilstede med en advarsel der siger : Windows indlæste enhedsdriveren til hardwaren, men kan ikke finde hardwareenheden. (Kode 41)

Klik på Fejlfinding for at begynde fejlfindingen af denne enhed.

Den bliver fundet under opstart. Bios indlæser den. Den står nævnt i enhedshåndtering og fjerner jeg den, for derefter at søge efter ny hardware bliver den fundet og drivere installeres hvorefter ovennævnte besked popper op...

Hvad djævlen går der da galt? Der er strøm i den...

Jeg har to harddisk opdelt i 6 partioner, men der er ikke ændret på dem. Umiddelbart mindes jeg slet ikke at have foretaget mig noget som helst som burde kunne påvirke den... Forlede havde jeg samme problem med en harddisk, men det blev afhjulpet ved at tage IDE kablet ud og sætte det i igen... Dette har ingen effekt på brænderen...
Avatar billede nicer Nybegynder
08. august 2006 - 21:54 #1
2 hdd opdelt i 6 partioner... OMG! O_O det er slet ikke godt for HDD!

Har du prøvet at sætte den til en anden computer og se om den laver samme problem der?
Avatar billede jacla Nybegynder
08. august 2006 - 22:03 #2
Det kan være din chipsetdriver der er væk

Men kig lige på denne side punkt 49.

Vh

Jan
Avatar billede leneogjesper Nybegynder
08. august 2006 - 22:03 #3
I hvilken henseende har harddisken ikke godt af henholdsvis 2 og 4 partioner... ville egentlig gerne have dem fjernet men så vidt jeg ved er det vel kun muligt ved formatering...

Ja. dvd'en har lige været i en anden computer... ingen problemer der
Avatar billede jacla Nybegynder
08. august 2006 - 22:03 #4
Sorry lidt for hurtig :)

her er den http://www.hcma.dk/tips41to50.htm
Avatar billede leneogjesper Nybegynder
08. august 2006 - 22:07 #5
Punkt 49 virkede... :-)

Svar?
Avatar billede jacla Nybegynder
08. august 2006 - 22:26 #6
Ping Godt du fik det til at køre uden format ;)

vh

Jan
Avatar billede jacla Nybegynder
08. august 2006 - 22:56 #7
Jeg takker :)