Avatar billede 2hvybg3yb Nybegynder
08. august 2006 - 15:58 Der er 20 kommentarer

Privat PC på Skolenetværk

Hej allesammen, Jeg har en bærbar computer, som jeg gerne ville kunne få på skolens netværk/Internet... men det må jeg ikke fordi min computer kan indeholde virus... Nogle der ved om man kan lave en bruger i XP pro så man kan logge på skolens netværk mned de kører med windows Server 2004 mener jeg... Noget der kunne lade sig gøre ?
08. august 2006 - 16:02 #1
"...men det må jeg ikke fordi min computer kan indeholde virus..." - ergo - så har vi heller ikke tænkt os at hjælpe med det her på Eksperten.dk ...
Avatar billede mcgoat Nybegynder
08. august 2006 - 16:08 #2
hvis de siger nej betyder det nej, så nej det vil vi ikke hjælpe med :)
Avatar billede 2hvybg3yb Nybegynder
08. august 2006 - 16:35 #3
Har snakket med itchefen på skolen han sagde hvis jeg kunnne kommet på en anden bruger på min egen der på ingen mulighed kunne indeholde virus måtte jeg gerne... og derfor ville jeg høre om nogle der vidste hvordan man lavede sådan en slags bruger...

#2 forstår godt ET nej EN gang....
Avatar billede mcgoat Nybegynder
08. august 2006 - 16:38 #4
jamen... hvis du har virus på din computer er det sq ligemeget hvilken bruger du logger på med. det sletter ikke virusen at du opretter en ny bruger :P den vil højst sandsyndligt bare sprede sig mere
Avatar billede 2hvybg3yb Nybegynder
08. august 2006 - 16:54 #5
okay kan man ikke lave en slags fjernskrivebord, Man har jo et brugernavn og en kode som  man bruger til at logge på med... EKS. kr175 (kr = Kraghave 175 = bruger Nummer)
kode 123456... noget ligende det bruger man til at logge på med, de har en server i Kælderen med alle brugernavne... kam man ikke lave en bruger der har deres fjernskrivebord af en slags?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
08. august 2006 - 16:57 #6
fjernskrivebord? kører de Terminal Server eller Citrix så?
Avatar billede 2hvybg3yb Nybegynder
08. august 2006 - 17:15 #7
mener de kører Terminal Server... det skriver den når vi logger  på ...
Avatar billede mcgoat Nybegynder
08. august 2006 - 17:32 #8
og du vil logge på netværket hjemmefra eller oppe på skolen?
Avatar billede 2hvybg3yb Nybegynder
08. august 2006 - 17:35 #9
oppe på skolen med min computer... jeg ser dårligt så jeg har et system til tavlen og så sagde men synskonsulent at jeg måske kunne bruge den til skole computer... da vi har netstik og strøm i klasseværelserne.... Skolens computere har ikk ede programmer jeg bruger ... så det ville være dejligt at kunne bruge min egen computer...
Avatar billede hasmi Nybegynder
08. august 2006 - 17:46 #10
Den slags SKAL skolens it-chef klare. Det er det, skolen har en it-chef til.
Og hvis ikke han kan det, så er det ham, der skal finde ud af en løsning.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
08. august 2006 - 17:53 #11
yep. ville jeg også mene. det er noget de skal klare oppe på skolen
Avatar billede mcgoat Nybegynder
08. august 2006 - 17:54 #12
og hvis de er bange for der er virus på kan de jo bare selv scanne den :)
Avatar billede 2hvybg3yb Nybegynder
08. august 2006 - 18:10 #13
Han har spurgt et par gange her på eksperten... man han har aldrig fået et ordenligt svar..
Avatar billede mcgoat Nybegynder
08. august 2006 - 18:17 #14
fået et ordentligt svar på hvad? du kan måske linke til posten?
Avatar billede hasmi Nybegynder
08. august 2006 - 18:25 #15
Så må han gå andre steder hen, fx til kommunenes it-chef, som skolen også hører under
Avatar billede 2hvybg3yb Nybegynder
08. august 2006 - 18:30 #16
okay siger det til ham ... Men tak fordi i gad at  svare...
Avatar billede 2hvybg3yb Nybegynder
08. august 2006 - 19:36 #17
Spørgsmål: Hvad er Terminal Server/Terminal Service?
Svar: På Windows Server kan aktivere den integrerede funktion kaldet Terminal Services, som giver brugere mulighed for at afvikle alle programmer fra én central server.
Dvs. brugeren logger på Terminal Serveren med et lille klient-program og herefter afvikles alle brugerens programmer på Terminal Serveren.
(Quote www.nits.dk)
For brugeren vil oplevelsen være at programmerne afvikles lokalt på brugerens PC, men reelt vil det kun være skærm-billedet som sendes mellem klient og Terminal Server.
Fx kan man sidde i en lufthavns-terminal eller på en hjemmearbejdsplads og afvikle alle sine nødvendige programmer . eneste krav er en internet-forbindelse og Terminal Server-klient-programmet (fylder ca. 3 MB

Hvor kan man finde det program ? nogle der ve det ?
Avatar billede hasmi Nybegynder
08. august 2006 - 19:45 #18
Snak med it-chefen. Han kan give dig et svar, der passer til opsætningen på din skole.
Avatar billede 2hvybg3yb Nybegynder
08. august 2006 - 20:02 #19
Skal ikke bruge den til skolen  min Far har en server stående med Linux og han sagde man kunne bruge Fjernskrivebord... men kan ikke finde ud af det, så kiggede på nits hjemmeside og der fandt jeg

Spørgsmål: Hvad er Terminal Server/Terminal Service?
Svar: På Windows Server kan aktivere den integrerede funktion kaldet Terminal Services, som giver brugere mulighed for at afvikle alle programmer fra én central server.
Dvs. brugeren logger på Terminal Serveren med et lille klient-program og herefter afvikles alle brugerens programmer på Terminal Serveren.
(Quote www.nits.dk)
For brugeren vil oplevelsen være at programmerne afvikles lokalt på brugerens PC, men reelt vil det kun være skærm-billedet som sendes mellem klient og Terminal Server.
Fx kan man sidde i en lufthavns-terminal eller på en hjemmearbejdsplads og afvikle alle sine nødvendige programmer . eneste krav er en internet-forbindelse og Terminal Server-klient-programmet (fylder ca. 3 MB

men kunne ikke finde noget link på siden til programmet og derefter kiggede jeg på microsoft hjemmeside og der kunne jeg heller ikke finde det...
Avatar billede 2hvybg3yb Nybegynder
08. august 2006 - 20:12 #20
Har fundet det... det er indbygget . XP pro.. det hedder bare Fjernskrivebord