Avatar billede mikeo Nybegynder
08. august 2006 - 14:55 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Oprette en bruger i Active Directory

Hej!

Jeg sidder og prøver at lave en web applikation der kan oprette en bruger i Active Directory på en Windows 2003 server.

Jeg er kommet frem til nedenstående kode fra microsoft, men den smider en "System.Reflection.TargetInvocationException":

Exception has been thrown by the target of an invocation. ---> System.DirectoryServices.DirectoryServicesCOMException (0x80072032): An invalid dn syntax has been specified. (Exception from HRESULT: 0x80072032)

og den bliver smidt allerede ved det første kald til "NewUser.Invoke()"

Min kode er som følger:

public void createADUser()
  {
    DirectoryEntry AD = new DirectoryEntry("LDAP://serverip", "AdminUser", "Password", AuthenticationTypes.Secure);
    DirectoryEntry NewUser = AD.Children.Add("TestUser1", "user");
    NewUser.Invoke("SetPassword", new object[] { "#12345Abc" });
    NewUser.Invoke("Put", new object[] { "Description", "Test User from .NET" });
    NewUser.CommitChanges();

    DirectoryEntry grp;
    grp = AD.Children.Find("OU=TestOU", "OU");
    if (grp != null)
    {
      grp.Invoke("Add", new object[] { NewUser.Path.ToString() });
    }

Al hjælp er velkommen!
Avatar billede darrich Novice
15. november 2006 - 14:33 #2
Fik du det løst?
Avatar billede mikeo Nybegynder
20. december 2006 - 18:44 #3
Ja fandt ud af det...delvist via Technet. Men problemet var ikke syntaks fejl, men en rettighedsfejl.
Dvs. ovenstående syntaks burde virke hvis det er sat rigtigt op.